ماسک نانو چیست و چه تفاوتی با ماسک معمولی دارد

امروزه وجود ریزگردها و دیگر آلاینده ها در هوا سبب شده است که افراد برای در امان ماندن از آسیب های ناشی از ورود این ذرات به ریه ها، از ماسک های تنفسی بهره بگیرند. چرا که این شیوه بهترین روش برای ممانعت از ورود آلاینده ها به بدن است. حال اگر از فناوری نانو در ساخت ماسک ها بهره گیری شود، ماسک های نانو تولید می شوند که قابلیت های محافظتی آنها بسیار بیشتر از ماسک های معمولی است. وجود الیاف نانو در ساختار این ماسک ها، سبب ایجاد مزایای قابل توجهی شده است و این نوع ماسک ها را به عنوان محبوب ترین نوع ماسک تنفسی در صدر جدول تقاضا برای این محصول قرار داده است.
ویژگی اصلی الیاف های نانو، قطر کم آنهاست که سبب ایجاد یک سد قوی در برابر عبور ذرات کوچک و ریز می شود. در نتیجه با مصرف این ماسک ها ضریب ایمنی در سطح بسیار بالا و قابل قبولی قرار خواهد گرفت. این ماسک ها قادر به ایجاد مانع در برابر ذرات با کمتر از ۲.۵ میکرون هستند. با پیشرفت مستمر علم و تکنولوژی، امروزه شاهد تولید نسل جدیدی از ماسک های نانو هستیم که در ساختار آنها از نانو ذراتی استفاده شده است که ویژگی ضد ویروسی دارند و ذرات بیماری‌زا در صورت مواجه با این ماسک، از بین می‌روند.

آیا از شکل ظاهری می‌توان یک ماسک نانو را تشخیص داد؟

همان طور که گفته شد به دلیل سطح کیفی بالا و کارایی بیشتر ماسک های نانو، تمایل به استفاده از این ماسک ها به اندازه قابل ملاحظه ای بیشتر از ماسک های معمولی است. اما اکثر متقاضیان برای خرید این محصول دچار دغدغه هستند و نمی دانند که چطور باید یک ماسک نانوی اصل را از نمونه های معمولی تشخیص دهند. باید بگوییم که تنها راه تشخیص ماسک نانو، مراجعه به مراکز معتبر فروش و بررسی نشان سیب سلامت محصول است. چرا که نانو الیاف ها در بخش میانی ماسک قرار دارند و این باعث شده ظاهر یک ماسک معمولی با ماسک نانو تفاوت قابل تشخیصی نداشته باشد. از این رو متقاضیان باید از نشان های درج شده بر روی محصول استفاده کنند. وجود نشان نانو مقیاس بر روی کالا، بیان کننده تأیید واحد ارزیابی محصولات مستقر در ستاد فناوری نانو است. به علاوه، برخورداری محصول از نشان سیب سلامت، گواه اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت بر مورد اعتماد بودن ماسک است.

آیا از شکل ظاهری می‌توان یک ماسک نانو را تشخص داد؟

آیا لایه نانوالیاف در ماسک‌های نانویی قابل مشاهده است؟

وجود لایه ای از الیاف نانو برای افراد جالب و جذاب است و بعضاً دیده می شود که افراد به دنبال رویت این لایه در ماسک های نانویی هستند. برای کمک به این گروه از افراد جامعه باید بگوییم که برای دیدن نانو الیاف نیاز به وسیله و یا ابزار خاصی نیست اما باید ماسک ابتدا با استفاده از قیچی برش داده شود تا لایه های میانی آن در دسترس قرار گیرد. با باز کردن لایه های ماسک و کمی دقت می توان الیاف بکار گرفته شده را مشاهده کرد. البته لازم به ذکر است که این الیاف بیشتر از آنچه تصور می شود نازک هستند و با توجه به هم رنگ بودن لایه های ماسک، برای دیدن آن باید قدری دقت و تأمل شود.

مزایای اصلی یک «ماسک نانو» دارای لایه نانوالیاف نسبت به یک ماسک معمولی چیست؟

گفتیم که ماسک های نانویی ویژگی های منحصر به فردی دارند اما چیزی درباره این خواص عنوان نکردیم. باید بگوییم که ماسک های نانویی دو ویژگی با ارزش و مهم دارند. اول اینکه از عبور ذرات بسیار ریز در حد ۲.۵ میکرون جلوگیری می کنند و دوم اینکه قابلیت تنفس پذیری بالاتری نسبت به ماسک های معمولی دارند. در نتیجه افراد در استفاده از این محصول در بازه های زمانی طولانی کمتر دچار خستگی و بی حالی می شوند.

مزایای اصلی یک «ماسک نانو» دارای لایه نانوالیاف نسبت به یک ماسک معمولی چیست؟

آیا «ماسک نانو» قابل شستشو است؟

گاهی استفاده مستمر از ماسک، افراد را به این فکر وا می دارد که ماسک را بشویند. باید بگوییم که همه ماسک های یک بار مصرف، از جنس نانو و غیر نانو، قابلیت شستشو ندارند و تنها ماسک های پارچه ای را می توان به طور روزانه و مرتب شست. البته در حال حاضر نوعی از ماسک های پارچه ای که در تولید آنها از فناوری نانو استفاده شده است، در دسترس قرار دارد که هر دو قابلیت را دارد. یعنی هم نانو هستند و هم می توان آنها را شست و دوباره استفاده کرد.
اگر شما هم به دنبال خرید ماسک نانو از مرکزی معتبر و قابل اعتماد هستید، شرکت کالا اندیش مایسا، بهترین گزینه برای شماست. این شرکت،‌ توزیع کننده کلیه لوازم پزشکی،‌ بهداشتی، آزمایشگاهی و بیمارستانی از برندهای معتبر و قابل اعتماد است.

 

برچسب ها:
نوشتن دیدگاه