ماسک سوپاپ دار یا ماسک بدون سوپاپ؛ کدام را بخریم؟

ماسک های تنفسی اقلام بهداشتی هستند که به دلیل شیوع کرونا همه اقشار جامعه با آن آشنایی نسبی دارند. این محصولات که روی صورت قرار می گیرند، مانع از عبور ذرات آلوده و ویروس ها از طریق بینی و دهان می گردند. تنوع این محصولات بسیار زیاد است و این مسئله در عین خوب بودن، می تواند چالش برانگیز نیز باشد. چرا که افراد را در زمان انتخاب با تردید مواجه می کند و متقاضیان خرید ماسک نمی دانند که کدام نوع ماسک بهتر و مطلوب تر است. این مسئله می تواند سبب انتخاب غلط شده و نتیجه مورد انتظار را ایجاد نکند. به عنوان مثال یکی از آیتم هایی که اغلب بر سر انتخاب آن شک و تردید وجود دارد؛ سوپاپ دار یا بدون سوپاپ بودن ماسک است. متقاضیان خرید ماسک نمی دانند که ماسک های سوپاپ دار را بخرند یا انواع بدون سوپاپ را تهیه نمایند. بهترین راه برای یافتن پاسخ این سوال، کسب آگاهی در رابطه با این دو نوع ماسک و کاربردهای آنان است. تنها در این صورت است که فرد می تواند کالای مورد نیاز خود را با محصولات عرضه شده مقایسه نماید و بهترین گزینه را با خاطری آسوده خریداری نماید. سایت مایسامد مقالات زیادی برای راهنمایی مراجعین محترم سایت خود در ارتباط با انواع ماسک و نحوه انتخاب آن ها در اختیارشان قرار داده است. 

 

تفاوت ماسک های سوپاپ دار و بدون سوپاپ چیست؟

 

ماسک های تنفسی موجود در بازار را می توان به طرق مختلف دسته بندی نمود. به عنوان مثال ماسک ها یا سوپاپ دار هستند و یا بدون سوپاپ. تفاوت این دو نوع ماسک در وجود دریچه ای است که بر روی آن تعبیه شده است و مسیری برای خروج بازدم فرد مصرف کننده می باشد. ماسک های سوپاپ دار از یک آیتم پلاستیکی دریچه مانند برخوردار هستند، که در هنگام بازدم فرد باز می شوند تا خروج هوا راحت تر صورت گیرد و مانع از تعریق صورت  و کاهش کارایی ماسک گردد. این دریچه در زمان دم به دلیل فشار معکوس موجود، بسته می شود. در نتیجه هوا برای ورود به مجرای تنفس فرد از فیلترهای در نظر گرفته شده در بخش های پارچه ای ماسک عبور کرده و تصفیه می شود.

ماسک های سوپاپ دار به دلیل سیستم ساختاری مخصوص شان تنفس راحت تری را برای فرد مصرف کننده فراهم می آورند، اما از نظر کیفیت و میزان مقاومت در برابر عبور ذرات ریز و ویروس ها و ایفای نقش محافظتی از فرد، تفاوتی با انواع بدون سوپاپ ندارند. نکته مهم این است که استفاده از این ماسک ها نمی تواند مانع انتشار بیماری فرد مصرف کننده در محیط شود، چرا که ذرات حاصل از بازدم فرد از طریق دریچه یا سوپاپ به فضا وارد می شود. 

ماسک سوپاپ دار بخریم یا بدون سوپاپ؟ 

ماسک سوپاپ دار بخریم یا بدون سوپاپ؟

 

همان طور که گفته شد لازمه اخذ تصمیم درست، برخورداری از اطلاعات صحیح و معتبر است. حال با کسب اطلاع دقیق در رابطه با تفاوت ماسک سوپاپ دار و بدون سوپاپ می توان انتخاب بهتری در زمان خرید ماسک تنفسی داشت. 

افرادی که قصد خرید یکی از انواع ماسک های تنفسی موجود در بازار را دارند، باید ابتدا قصد خود را از تهیه این محصول مشخص نمایند. به عنوان مثال برای فردی که در زمان انجام فعالیت و کارهای روزانه خود با آلاینده ها و ذراتی که برای سلامتی مضر هستند مواجه است، خرید ماسک های سوپاپ دار می تواند ایده آل تر باشد. چرا که تنفس راحت تری را در زمان انجام کار برای وی فراهم می آورد و در عین حال مانع از ورود آلاینده های موجود در محیط به ریه فرد می شود. اما اگر هدف از استفاده از ماسک، پیشگیری از گسترش ویروس ها و بیماری هایی باشد که فرد به آن آلوده شده است؛ استفاده از ماسک های بدون سوپاپ مطلوب و مفید فایده خواهد بود. چرا که مانع از ورود ذرات آلوده به محیط عمومی و گسترش بیماری می شود.

در ایام بروز و گسترش همه گیری بیماری کرونا در جهان، استفاده از ماسک های سوپاپ دار به هیچ عنوان توصیه نمی شود. چرا که با ورود بازدم افراد گوناگون به محیط، ضریب آلودگی فضا به ویروس کووید 19 را بالا می برد. این در حالی است که استفاده از ماسک های بدون سوپاپ مانع از ورود قطرات تنفسی افراد به هوا می شود. در نتیجه سطح ایمنی تا حد قابل قبولی بالا خواهد رفت.سایت مایسامد یکی از سایت های بسیار معتبر برای خرید ماسک و سایر لوازم بهداشتی است. این سایت انواع برند معتبر ماسک را با بهترین قیمت برای مشتریان خود فراهم کرده است.

 

برچسب ها:
نوشتن دیدگاه