آیا ماسک های تنفسی می توانند از ورود ریزگردها به بدن جلوگیری کنند؟

امروزه با شیوع فراوان بیماری های تنفسی و آلودگی شدید هوا، خصوصا در شهر های بزرگ، که خود سبب بروز رشد و فراگیری بیماری هایی چون آلرژی و آسم گشته است، اشخاص در تلاش برای یافتن راه های گوناگون برای مقابله با این مسائل هستند.
یکی از روش های شناخته شده برای جلوگیری از ورود ویروس ها و آلاینده های موجود در هوا به داخل جریان تنفسی و ریه افراد، استفاده از ماسک های تنفسی است. اما آیا ماسک های تنفسی می توانند از ورود زیرگردها به بدن جلوگیری کنند؟
ماسک های تنفسی، یک مانع ساده برای جلوگیری از دخول قطرات و غبار موجود در فضا به داخل دستگاه تنفسی شما به حساب می آیند. این ماسک ها می ‌توانند غلظت ذرات محیطی استنشاق شده توسط فرد را کاهش دهند، که در نتیجه دوز ویروس کاهش می یابد، در حالی که به طور هم زمان تعداد ذرات باز دمی منتشر شده توسط افراد به محیط اطراف را نیز کاهش می‌ دهند.
ماسک تنفسی نمی ‌تواند از ورود صد درصد ورود ویروس به بدن جلوگیری کند، اما می‌ تواند جلوی ورود بسیاری از ذرات و قطرات معلق در هوا به داخل ریه شما را بگیرد. البته این موضوع بستگی به نوع ماسک مصرفی شخص نیز دارد. همچنین این ماسک ها می تواند از بسیاری از مشکلات تنفسی که ممکن است در آینده برای افراد به وجود بیاید پیشگیری کند.

ماسک های تنفسی چگونه با ورد ریزگردها به سیستم تنفسی مقابله می کنند؟

ماسک های تنفسی چگونه با ورود ریزگردها به سیستم تنفسی مقابله می کنند؟

قرار گرفتن در معرض آلاینده ها و آلودگی هوا در طولانی مدت، سبب بروز بیماری های تنفسی در افراد می شود. ماسک ‌ها یک مانع فیزیکی ایجاد می‌ کنند که از ورود ویروس و آلودگی به دستگاه تنفسی جلوگیری می کند. ماسک های تنفسی به دو دسته ماسک های پزشکی و ماسک های صنعتی تقسیم می شوند. ماسک های پزشکی برای استفاده در محیط های آلوده برای جلوگیری از شیوع بیماری مناسب هستند و ماسک های صنعتی برای فیلتر کردن آلاینده های موجود در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.
ماسک های معمولی در مقابل ریزگزدها و آلودگی هوا ناکار آمد هستند و توانایی فیلتر کردن ذرات بسیار ریز را ندارند. این موارد بیشتر برای استفاده فرد بیمار، جهت جلوگیری از سرایت ویروس به دیگران هنگام عطسه و سرفه، مناسب است.
در مواجه با ریزگردها باید از ماسک های فیلتردار استفاده کرد. اگر اندازه ذرات معلق در هوا کم تر از ۱۰ تا ۱۵ ميكرومتر باشد، از فیلتر بینی عبور کرده و وارد دستگاه تنفسی می شود. البته اگر از ۵ میکرومتر کوچک تر باشند از منافظ ماسک های معمولی نیز عبور کرده و وارد ریه شخص می شوند.

محافظت از سیستم تنفسی خود را به فناوری ماسک های نانو بسپارید

محافظت از سیستم تنفسی خود را به فناوری ماسک های نانو بسپارید

ماسک تنفسی نانو یکی از جدید ترین ماسک های عرضه شده در بازار است که به دلیل داشتن فواید زیاد، توانسته است جزو پرفروش ترین ماسک های تنفسی باشد. ماسک نانو فیلتر دار و نانو سه لایه، دو نوع موجود در بازار هستند. دلیل برتری ماسک های نانو نسبت به دیگر ماسک های موجود در بازار، استفاده از الیاف نانو در ساخت آنان است.
این الیاف مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ ذرات غبار و ریز گردها دارند، به همین جهت بهترین رتبه در زمینه محافظت از دستگاه تنفسی به آنها اختصاص داده می شود. استفاده از این نوع ماسک ها، جز کارآمدترین روش های مقابله با ریزگردها به حساب می آید. ماسک های نانو یکبار مصرف هستند. پس از استفاده از آن ها در طبیعت ماسک ها را رها نکرده و در سطل زباله بیندازید.
نانو بودن این خاصیت را دارد که می تواند هرگونه آلاینده را به خود جذب کند. همچنین این فیلترها به گونه ای عمل می کنند که جریان رفت و برگشت هوا به خوبی صورت پذیرد. در این حالت کمترین میزان عرق برای شما اتفاق می افتد و در زیر ماسک احساس سنگین بودن هوا را نخواهید داشت. این ماسک ها تنوع زیادی در طرح و رنگ دارند و شما می توانید با دست باز مدل مدنظر خود را انتخاب کنید.
آموختیم که ماسک ‌ها با فیلتر کردن آلاینده های موجود در هوا و قطرات حاوی ویروس که هنگام صحبت، سرفه یا عطسه از اشخاص ساطع می‌ شوند، به روشی بسیار ساده عمل کرده و به پیشگیری از بیماری کمک می کنند. اگر چه کارکرد ماسک ها ساده است، اما آن ها بخش بسیار مهمی از مهار بیماری و آلاینده های هوا هستند. اگر در محیطی آلوده زندگی می کنید ماسک های نانو بهترین انتخاب برای شما به حساب می آیند. برای خرید این ماسک ها می توانید به فروشگاه اینترنتی شرکت کالا اندیش مایسا مراجعه کنید.

 

 

برچسب ها:
نوشتن دیدگاه