اهمیت استفاده از ماسک در هنگام نظافت منزل

معمولاً در هنگام نظافت منزل به میزان قابل توجهی در معرض آلودگی ها و گرد و غبار قرار می گیریم. به همین خاطر اهمیت استفاده از ماسک در هنگام نظافت منزل مشخص می‌شود. بسیاری از خانم ها هستند که از مواد شوینده اسیدی خطرناک برای شستشوی سرویس های بهداشتی استفاده می کنند، بنابراین توصیه می‌شود این افراد از ماسک های تنفسی استفاده کنند. همانطور که می دانید گازهای متصاعد شده از مواد شوینده باعث آسیب رساندن به دستگاه تنفسی و ریه می شود. پس اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که مرتب در حال ضد عفونی و نظافت منزل هستید و از مواد شوینده متفاوتی برای تمیز کردن سطوح مختلف آشپزخانه یا سرویس های بهداشتی استفاده می کنید، بهتر است از ماسک های مناسب تنفسی استفاده کنید. حتی غبار روبی و جارو کردن منزل نیز به میزان زیادی گرد و خاک و آلودگی در هوا پخش می کند و اگر این آلودگی ها در سیستم تنفسی ما نفوذ کند ممکن است باعث بروز آلرژی ها و سرفه های مزمن شوند. اگر بدانیم چگونه و از چه نوع ماسک های تنفسی در هنگام نظافت منزل استفاده کنیم، می‌تواند به ما کمک کند تا بهترین ماسک ها را برای انجام چنین کارهایی انتخاب کنیم. در فروشگاه اینترنتی مایسامد تمامی مدل های مختلف ماسک با مناسب ترین نرخ برای مجراجعین محترم این سایت فراهم شده است.

چرا هنگام نظافت منزل باید ماسک بزنیم؟

چرا هنگام نظافت منزل باید ماسک بزنیم؟


جلوگیری از حساسیت ها و بیماری های متعدد تنفسی می تواند عمده ترین دلیل برای استفاده از ماسک در هنگام نظافت منزل باشد. ماسک های تنفسی دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به اینکه در هنگام نظافت خانه، محل کار و یا مکان های دیگر از آن ها استفاده می کنیم، دارای کاربرد های مختلفی هستند. ماسک های فیلترداری که دارای دستگاه های مخصوص برای تصفیه هوا می باشند برای انجام شستشوی سطوح سرویس های بهداشتی و آشپزخانه با استفاده از مواد شوینده خطرناک مناسب هستند. به دلیل دارا بودن فیلتر به میزان قابل توجهی از تنفس گازهای شیمیایی و خطرناک جلوگیری می کنند. این ماسک ها به راحتی ناحیه دهان و بینی را پوشش می دهند و شما به راحتی می توانید هنگام نظافت منزل از آن ها استفاده کنید. درست است که ماسک های پارچه ای هم برای جلوگیری از ورود گرد و غبار مناسب هستند، اما نمی توانند به اندازه ماسک های فیلتردار کارایی داشته باشند. ماسک های تنفسی فیلتردار باید قابلیت به دام اندازی ذرات بسیار ریز را داشته باشند و در عین حال برای تنفس شما نیز مشکلی ایجاد نکنند، یعنی قابلیت تنفس پذیری داشته باشند. اگر ماسک ها چنین ویژگی‌هایی را داشته باشند، به راحتی می توانید هنگام نظافت منزل از آن ها استفاده کنید.

ماسک فیلتر دار: گزینه مناسب برای وقت هایی که نظافت می کنید

ماسک فیلتر دار: گزینه مناسب برای وقت هایی که نظافت می کنید


ماسک فیلتر دار N95، 97، 99، 100 ماسک های فیلترداری هستند که با توجه به درصد فیلتراسیون طبقه بندی می شوند و در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
N95 یعنی اینکه 95 درصد از ذرات و آلاینده ها را فیلتر می‌کند و از ورود آن ها به دستگاه تنفسی جلوگیری می کند. بقیه نیز با توجه به درصدی که دارند به همان میزان می‌توانند در حفظ سلامت دستگاه تنفسی شما موثر باشند. اندازه و سایز ماسک، نقش بسزایی در کارایی آن دارد. دقت کنید که هنگام خرید ماسک های فیلتردار برای نظافت منزل، ماسک هایی را تهیه کنید که روی صورت شما سفت باشد و ذرات آلاینده از اطراف آن وارد نشود. همچنین دارا بودن قابلیت تنفس پذیری یکی دیگر از ویژگی هایی است که ماسک ها باید داشته باشند.
ماسک های فیلتردار FFP3 یکی از ماسک های استاندارد هستند که می توانند از ورود ذراتی که بزرگ تر از 5 میکرون هستند جلوگیری کنند. میزان فیلتراسیون این ماسک ها 80 درصد است. البته برخی از این ماسک های F نیز دارای درجه بندی های مختلفی هستند FFP1، 80 درصد فیلتراسیون دارد FFP2. ،94 درصد، FFP3،99 درصد، ماسک های فیلتردار دارای تاریخ مصرف هستند و معمولاً تنها یک بار می توان از آن ها استفاده کرد. استفاده مکرر از محصولات بهداشتی که دارای طول عمر مشخصی هستند کارایی آن ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و دیگر نمی توانند در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها و آلاینده ها مقاومت داشته باشند، بنابراین نمی‌توانند حافظ سلامتی شما باشند.
ماسک های فیلتردار بر اساس ۳ استاندارد جهانی N، P، R دسته بندی می شوند. ماسک های N95 دسته N هستند. ماسک های R95 جز دسته R هستند و ماسک های P95 تا 100 جزء ماسک های فیلتردار P هستند. همگی این ماسک ها می توانند ذرات موجود در هوا را فیلتر کنند و در برابر عوامل بیماری زا نیز مقاومت داشته باشند. برخی از ماسک های فیلتردار در برابر آلاینده های روغنی مقاومت ندارند مانند ماسک N95 و N99، اما ماسک هایی که دارای استاندارد R و P هستند در برابر آلاینده های روغنی نیز مقاومت دارند، بنابراین اگر می خواهید از ماسک های فیلتردار در محیط های صنعتی که دارای آلاینده های روغنی هستند استفاده کنید می توانید از این دو ماسک با خیال راحت استفاده کنید. برخی دیگر از ماسک های فیلتردار دارای لایه هایی هستند که از کربن فعال شده تولید می‌شود و می‌توانند برای مقابله در برابر گازها و بخار های مضر موجود در هوا مقاومت داشته باشند.
در این روزها که به دلیل همه گیری بیماری کرونا، مردم نیاز مبرم به ماسک دارند، لذا هم سوالات زیادی در مورد انواع ماسک دارند و هم باید بتوانند ماسک مناسب با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنند. سایت مایسامد همه موارد ذکر شده را برای مشتریان عزیز فراهم کرده است.

 

 

 

برچسب ها:
نوشتن دیدگاه