بارداری با وجود منفی بودن کیت تخمک گذاری

برای بارداری بهترین زمان موعد زمانی است که شما در دوره تخمک گذاری هستید. برای اطلاع دقیق از روزهای تخمک‌گذاری بهترین گزینه استفاده از کیت LH است که به نوبه خود دقت بالایی دارد. کیت میزان هورمون LH را از روی ادرار مشخص می‌کند اما گاهی خطاهایی هم دارد که دلایل مشخص دارند. مثلا ممکن است که فرد تست تخمک‌گذاری را انجام بدهد و در آن لحظه نتیجه منفی باشد اما با انجام لقاح او باردار شود، این امر می‌تواند ضعیف بودن تخمک را نشان بدهد. البته تنبلی تخمدان هم می‌تواند عامل اصلی این موضوع باشد زیرا این مشکل از افزایش هورمون LH در بدن جلوگیری می‌کند و نمی‌گذارد که تخمکی آزاد شود و یا نامنظم تخمک گذاری را انجام می‌دهد، منفی بودن است و بارداری نشان دهنده علائم بالا است پس در صورت برخورد با این موضوع و بررسی عوامل بارداری می‌توان به پزشک متخصص مراجعه کرد. ممکن است که تخمک ضعیف و کوچکی آزاد شده باشد اما اسپرم وارد شده به بدن پرقدرت باشد و با رسیدن به تخمک باعث باروری گردد.

بارداری با وجود منفی بودن کیت تخمک گذاری

دلیل منفی شدن کیت در روز تخمک گذاری

دلایل متعددی وجود دارد که با توجه به آن ها می‌توان به دلیل منفی شدن کیت در روز تخمک‌گذاری پی برد، برخی بانوان از روزهای تخمک گذاری خود تاحدودی مطلع هستند اما برای اطمینان بیشتر از کیت تخمک گذاری استفاده می‌کنند، برخی از آنان ممکن است که با علامت منفی مواجه شوند که دلیل آن می‌تواند تنبلی تخمدان باشد، این بیماری از آزاد شدن درست تخمک جلوگیری می‌کند به همین دلیل است که نتیجه تست منفی می‌شود و باید روز دیگری آن را تکرار کرد. قابل ذکر است که متخصصان معتقد هستند که با داشتن اطلاع دقیق از روز تخمک گذاری و منفی شدن تست ممکن است که کیت استفاده شده نامرغوب و یا مراحل انجام تست به درستی انجام نشده است. تخمک زمانی آزاد می‌شود که تخمدان فعالیت صحیح و به موقعی داشته باشد و طی زمان و روز مشخص بتواند تخمک آزاد کند تا رحم آمادگی باروری پیدا کند.

دلیل منفی شدن کیت در روز تخمک گذاری

اگر کیت تخمک گذاری هیچ روزی مثبت نشد چکار کنیم؟

ممکن است که شما بانوان عزیز در یک ماه به صورت روزانه از کیت تخمک‌گذاری استفاده کنید تا از زمان دقیق تخمک‌گذاری خود مطلع شوید، اگر کیت تخمک گذاری هیچ روزی مثبت نشد باید به پزشک مراجعه کرد زیرا ممکن است که شما دارای بیماری به نام تنبلی تخمدان و یا تخمدان پلی کیستیک باشید. این بیماری از آزاد شدن تخمک در تخمدان جلوگیری می‌کند و یا تخمک‌گذاری را نامنظم انجام می‌دهد به همین دلیل یا باید چند ماه از کیت استفاده کرد و یا به پزشک مراجعه نمود و آن را درمان کرد. با انجام تست تخمک گذاری در چند ماه به صورت روزانه و دقیق می‌توان زمان‌هایی که کیت مثبت را برای اقدام به بارداری انتخاب کرد و به نتیجه دلخواه دست پیدا کرد. پس بدانید که اگر هیچ روزی کیت مثبت نشد یا باید آن را در روزهای دیگر تکرار کرد و یا باید به پزشک مراجعه نمود تا علت این مشکل مشخص شود و فرد تحت درمان قرار بگیرد. همواره در نظر داشته باشید که باید از کیت‌های مرغوب و درجه یک استفاده کنید تا همیشه به نتیجه دقیق و درست دست پیدا کنید.

نوشتن دیدگاه