چه داروهایی باعث منفی شدن تست بارداری می شوند؟

در سال ۱۹۷۶ اولین وسیله قابل اعتماد برای تست بارداری زنان اختراع شد. زنان با استفاده از این وسیله توانستند بدون اینکه به پزشک مراجعه کنند از وضعیت بارداری خود مطلع شوند. با وجود اینکه امروزه شاهد پیشرفت های چشمگیری در این زمینه بوده ایم، اما هنوز هم وجود دارند عوامل و داروهایی که باعث اختلال در نمایش نتیجه تست بارداری می‌شوند. که اصطلاحاً به آنها مثبت کاذب یا منفی کاذب می گویند. در ادامه این مقاله چند نمونه از عواملی که باعث منفی شدن تست بارداری می‌شوند را معرفی خواهیم کرد:
سطح پایین هورمون ها، حاملگی اکتوپیک، عوامل موجود در سبک زندگی، مصرف برخی از داروهایی که منجر به منفی شدن تست بارداری می‌شوند، شیردهی، وضعیت پزشکی و... به طور کلی می‌توان گفت که عوامل بسیار زیادی وجود دارند که باعث منفی شدن تست بارداری می شوند. مصرف داروهای ضد بارداری می تواند عوارضی را در پی داشته باشد از جمله اینکه باعث از دست رفتن عادت ماهیانه شود و یا داروهایی که در دسته فشار خون یا داروهای ضد حساسیت دسته بندی می شوند امکان دارد چرخه قاعدگی را از بین ببرند. از این رو مصرف این دسته از داروها می تواند باعث منفی شدن تست بارداری شود. پیشنهادی که در این زمینه داریم این است که بعد از این که نتیجه منفی را دریافت کردید، چند روز صبر کنید و سپس مجدد تست بارداری را انجام دهید. تنها در صورتی که برای بار دوم هم نتیجه منفی بود و شما هنوز قاعدگی را تجربه نکرده بودید حتما باید به پزشک مراجعه نمایید.

چه داروهایی باعث منفی شدن تست بارداری می شوند؟

کدام عوامل منجر به منفی شدن تست بارداری شما می شود؟

اگر شما برای باردار شدن تلاش می کنید و همواره جواب تست شما منفی میشود شما ممکن است برخلاف تصور باردار باشید! بله درست شنیده اید! چرا که گاهی اوقات ممکن است سطح هورمون های بارداری در اوایل دوران بارداری به اندازه کافی بالا نباشد که بتوان آن را با استفاده از بی بی چک تشخیص داد. عواملی مانند خونریزی های حاملگی و همچنین استفاده از هورمون های ضد بارداری دست به دست هم می دهند تا در نتیجه تست بارداری اختلال ایجاد کنند‌. علاوه بر موارد ذکر شده عوامل خارجی هم وجود دارند که می توانند منجر به منفی شدن تست بارداری شما شوند. داشتن استرس، سوء تغذیه، نوشیدن زیاد کافئین و عدم مصرف غذایی سالم و کافی از جمله این عوامل هستند.

کدام عوامل منجر به منفی شدن تست بارداری شما می شود؟

منفی کاذب در تست بارداری به چه علت اتفاق می افتد؟

پیش از پاسخ دادن به این سوال که لازم می دانیم تا شما را با اصطلاح منفی کاذب آشنا کنیم‌. هنگامی که شما باردار هستید اما تست بارداری شما منفی نشان می دهد این پدیده را منفی کاذب می نامند. روش اصلی و اساسی عملکرد تست بارداری از این قرار است که میزان هورمون اچ سی جی را اندازه گیری می کند. گاهی اوقات کیت مصرفی بنابر دلایل مختلفی ممکن است قادر به خواندن این هورمون‌ها نباشد در این در صورت نتیجه تست را به صورت منفی کاذب نشان خواهد داد. طبق تحقیقات و مطالعاتی که انجام شده ثابت شده است که حدود ۱۰ درصد از نتایج منفی گزارش شده توسط بی بی چک ها به صورت کاذب است اما وقوع منفی کاذب احتمال کمتری نسبت به مثبت کاذب دارد. شما می توانید تست بارداری را از فروشگاه کالا اندیش مایسا بخرید و در بهترین زمان ممکن استفاده کنید تا نتیجه دقیق و صحیح آن مشخص شود.

نوشتن دیدگاه