درجه بندی روی سرنگ

سرنگ ها در اندازه های مختلف و حجم های گوناگون تولید می شوند. بسته به حجم دارو و نوع استفاده آن، برای تزریق، سرنگ مورد نظر انتخاب می شود. برخی از بیماری ها به گونه ای هستند که برای کنترل و درمان آن ها نیاز به تزریق محلول هایی در بدن بیمار احساس می شود. به همین علت استفاده از سرنگ به بهترین شکل می تواند مشکل به وجود آمده را برطرف کند. امروزه انواع سرنگ با توجه به اندازه، حجم و کیفیت تولید می شوند. برخی از سرنگ ها به گونه ای هستند که یکبار مصرف خواهند بود. این سرنگ ها سر سوزن دارند. به عنوان مثال بر اساس حجم به کار رفته برای تولید سرنگ ها می توان آن ها را در اندازه های 0.5 تا 50 سی سی مشاهده کرد. البته فراموش نکنید معمولاً استفاده از سرنگ هایی با ظرفیت بالاتر از 5 سی سی متداول نخواهد بود. هر حجم از سرنگ ها برای انجام تزریقات خاص می ‌توانند بسته به نیاز مصرف کننده، انتخاب شوند. معمولاً اگر قصد تزریق های عضلانی و زیر پوستی را داشته باشند، از سرنگ هایی با حجم 2 تا 3 میلی لیتر استفاده می کنند. به کار بردن سرنگ های بزرگتر در این شرایط می تواند موجب ناراحتی و آزار افراد شود. در این بین سرنگ انسولین با واحد بسیار کوچک که معادل یک سی سی انتخاب می شود، می تواند کاربرد فراوانی برای بیماران دیابتی داشته باشد. درجه بندی روی سرنگ کمک می کند بسته به نوع بیماری و روش تزریق بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

درجه بندی روی سرنگ

درجه بندی روی سرنگ نشانه چیست؟

موارد مهمی برای انتخاب و خرید سرنگ می ‌توانند مورد بررسی قرار گیرند. به عنوان مثال حتماً در تولید سرنگ ها از سیلیکون مدیکال استفاده خواهد شد. استفاده از این متریال موجب می ‌شود که فرد بتواند خود را از عوارض سیلیکون صنعتی در امان نگه دارد. این ماده موجب ایجاد نارسایی کبدی خواهد شد. اگر در تولید سر سرنگ دو برش به کار گرفته شود، درد تزریق را به میزان قابل توجهی می توان کاهش داد. گاهی اوقات نوع بیماری و روش تزریق به شکلی است که درجه بندی روی سرنگ کمک می ‌کند تا انتخابی مناسب برای تزریق داشته باشید. به عنوان مثال تزریق زیر جلدی و عضلانی با استفاده از سرنگ های 2 تا 3 میلی متری بهترین گزینه شناخته می شوند. در برخی موارد خاص می ‌توان از سرنگ ‌های با اندازه های بزرگتر بهره برد. برای مثال تزریق پنی سیلین کریستال در سرنگ های 20 تا 50 سی سی می تواند انجام شود. هنگام خرید سرنگ با توجه به میزان دارو باید انتخابی صحیح داشته باشید. درجه بندی روی سرنگ کمک می کند تا برای داروهایی که میزان کمتری دارند، بتوان از سرنگ های کوچک تر بهره برد. اگر برای داروهای با میزان کم از سرنگ های بزرگ استفاده شود، ممکن است در فرآیند تزریق برای افراد مشکلاتی به وجود آید. به همین علت تاکید می ‌شود برای تزریق انواع داروها با بررسی درجه بندی روی سرنگ بهترین انتخاب را داشته باشید. امروزه انواع سرنگ ها برای تزریق در شکل های مختلف تولید می شوند. به عنوان مثال سرنگ انسولین، سرنگ گاواژ و سرنگ لوئرلاک یا سرپیچ دار از مدل های مختلف این تجهیزات پزشکی بیان می ‌شوند. سرنگ ‌های ساده که معمولاً برای تزریق مواد دارویی و همچنین در آزمایشگاه ها برای گرفتن نمونه خون مورد استفاده قرار می گیرند، از پرکاربردترین مدل ها بیان می شوند. سرنگ های توبرکولین برای کودکان و نوجوانان و همچنین انجام تست های داخل جلدی عملکرد مناسبی خواهند داشت.

درجه بندی روی سرنگ نشانه چیست

طریقه خواندن درجه بندی سرنگ

هنگامی که قصد تزریق دارو به بدن را داشته باشید باید این کار را به یک فرد متخصص و وارد به این کار بسپارید. سرنگ ها برای استفاده باید به شکل صحیح انتخاب شوند. یادگیری طریقه خواندن درجه بندی سرنگ کمک می کند تا بسته به نوع تزریق، بتوانید انتخابی مناسب داشته باشید. معمولاً برای خواندن درجه بندی سرنگ نمونه های 100 واحدی، خطوط بزرگ و کوچکی بر روی آن قرار گرفته می شود. خطوط بزرگ به منزله اعداد 20،10، 30 و... و خط های کوچکی که بر روی سرنگ قرار گرفته می ‌شوند 2 واحدی خواهند بود. سرنگ های 50 واحدی نسبت به سرنگ های 100 واحدی تفاوت هایی دارند. خط بزرگی که بر روی سرنگ 50 واحدی قرار می گیرد مضربی از عدد 5 را نشان می دهد. به عنوان مثال یک خط بزرگ می ‌تواند نشانگر عدد 5، 10 یا 15 باشد. در این بین خط های کوچک قرار گرفته شده بر روی سرنگ هر کدام یک واحد را نشان می دهند. این درجه بندی برای افرادی که اقدام به تزریق انسولین می کنند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بازرگانی کالا اندیش مایسا با بررسی تمام شرایط سعی کرده کیفیت بالایی در ارائه تجهیزات پزشکی مدنظر قرار دهد. برای خرید انواع سرنگ در سایزهای مختلف می توانید از خدمات ما بهره ببرید.

برچسب ها:
نوشتن دیدگاه