مثبت شدن کاذب کیت تخمک گذاری

زمانی که برای اقدام به بارداری از کیت تخمک گذاری استفاده می‌کنید ممکن است متوجه شوید که کیت تخمک گذاری چند روز متوالی و معمولاً برای یک هفته تا ۱۰ روز نتیجه مثبت را نشان می‌دهد و در این صورت برای اقدام به بارداری گمراه نشوید و ندانید زمان دقیق برای اقدام به بارداری چه زمانی است. مثبت شدن کاذب کیت تخمک گذاری دلایل متعددی دارد و به دلایل گوناگون ممکن است این اتفاق بیفتد. به همین دلیل اگر طی چند روز متوالی متوجه مثبت شدن کیت تخمک گذاری بدون هیچ دلیل خاصی شدید هیچ گونه نگرانی به خود راه ندهید و سعی کنید مجدداً کار خود را تکرار کنید. در این مقاله قصد داریم به دلایل مثبت شدن کاذب کیت تخمک گذاری و مواردی در مورد آن بپردازیم به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در این مقاله با ما همراه باشید.

مثبت شدن کاذب کیت تخمک گذاری

مثبت کاذب در کیت تخمک گذاری به چه معناست؟

معمولاً بعد از یک دوره از سیکل ماهانه نتیجه کیت تخمک گذاری در حدود ۳ روز مثبت است و بعد از آن نتیجه منفی اعلام می شود اما در برخی از موارد ممکن است نتیجه یک ایده تخم گذاری برای روزهای متوالی مثبت باشد که در این صورت کاملا مشخص است که کیت تخمک گذاری نتیجه مثبت کاذب دارد. مثبت شدن کاذب کیت تخمک گذاری به این معنا است که حتی اگر در آن روزها اقدام برای بارداری کنید معمولاً نتیجه خوبی حاصل نمی شود و بارداری اتفاق نمی افتد زیرا دقیقا معلوم نیست که چه زمانی تخمک گذاری انجام شده است، به همین دلیل مثبت بودن کاذب نتیجه خوبی در پی نخواهد داشت.

علت مثبت ماندن کیت تخمک گذاری برای مدت طولانی

همانطور که در بالا نیز به این مسئله اشاره شد که تخمک گذاری باید برای حدود ۳ روز مثبت باقی بماند و بعد از گذشت این دوره نتیجه منفی نشان دهد اما یکی از سوالاتی که در این زمینه پیش می‌آید این است که علت مثبت ماندن کیت تخمک گذاری برای مدت طولانی چیست؟

علت مثبت ماندن کیت تخمک گذاری برای مدت طولانی


برخی از دلایل مثبت شدن کیت تخمک گذاری برای مدت طولانی عبارتند از:

  • استفاده از کیت تخمک گذاری بی کیفیت، که در این صورت باید برندهای مطمئن کیت تخمک گذاری را مورد استفاده قرار دهید.
  • استفاده نادرست از کیت تخمک گذاری، به همین دلیل توصیه می شود کاملاً مطابق با دستورالعمل نوشته شده بر روی کیت کار را انجام دهید.
  • در برخی از موارد ابتلا به تنبلی تخمدان می تواند یکی دیگر از دلایل مثبت شدن مداوم کیت تخمک گذاری شود.
  • استفاده از قرص های محرک برای تخم گذاری یکی دیگر از دلایل مثبت شدن کاذب کیت تخمک گذاری است.
  • ادرار نباید برای زمان زیاد روی کیت تخمک گذاری باقی بماند و باید نهایتاً در حدود ۱۰ دقیقه بعد از انجام آزمایش نتیجه خوانده شود در غیر اینصورت احتمال مثبت شدن کاذب وجود دارد.
  • در نهایت اگر از تمامی موارد فوق اطمینان خاطر کسب نمودید، ممکن است دلیل مثبت بودن کیت تخمک گذاری برای روزهای متوالی باردار بودن در حال حاضر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مثبت شدن کاذب کیت تخمک گذاری می توانید با کارشناسان ما در مایسا در ارتباط باشید و در صورت نیاز این امکان را دارید که مشاوه رایگان دریافت کنید. 

نوشتن دیدگاه