راهنمای استفاده از کیت تخمک گذاری

محاسبه زمان دقیق تخمک گذاری یکی از فاکتور های مهم و موثر در هنگام اقدام برای بارداری است و اگر افراد بتوانند به صورت کامل از زمان دقیق تخمک گذاری خود را محاسبه کنند، می توانند در زمان تخمک گذاری اقدام به بارداری نموده و حاملگی موفقیت آمیزی داشته باشند. یکی از مهم ترین وسایلی که برای محاسبه زمان تخمک گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرد کیت تخمک گذاری است. این وسیله نسبتاً ساده و ارزان قیمت می تواند به راحتی در هنگام اقدام برای بارداری به افراد کمک کند. قبل از تخمک گذاری هورمون LH در بدن زنان افزایش پیدا می‌کند و کیت تخمک گذاری با تشخیص صحیح افزایش این هورمون می تواند زمان دقیق تخمک گذاری را محاسبه کند‌. در این مقاله قصد داریم به مواردی در مورد کیت تخمک گذاری و راهنمای استفاده از آن بپردازیم، بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید. 

راهنمای استفاده از کیت تخمک گذاری

نحوه استفاده از کیت تخمک گذاری

برای استفاده صحیح و کاربردی از کیت تخمک گذاری در ابتدا باید ادرار خود را در داخل ظرفی جوان آوری کنید و سپس کیت تخمک گذاری را در داخل ادرار فرو ببرید. بعد از گذشت حدود ۱۰ دقیقه نتیجه برای شما نمایان می شود. در مورد نحوه استفاده از کیت تخمک گذاری دقت به موارد زیر الزامی است: 

  • قبل از استفاده از این محصول سعی کنید مایعات زیادی استفاده نکرده باشید زیرا اگر ادرار رقیق باشد قدرت تشخیص کیت تخمک گذاری کاهش پیدا می کند. 
  • بهتر است صبح ها بعد از بیدار شدن از خواب از کیت تخمک گذاری استفاده کنید. 
  • سعی کنید هر روز سر یک ساعت مشخص از این محصول استفاده کنید تا نتایج بهتر برای شما نمایش داده شود و قابلیت مقایسه داشته باشد. 
  • ظرفی که برای جمع آوری ادرار مورد استفاده قرار می گیرد حتماً باید خشک باشد و به هیچ عنوان آب درون آن نریخته باشید. 
  • کیت تخمک گذاری باید در حدود نیم الی یک سانت در داخل ادرار فرو برود. 
  • نوار تست بعد از خارج شدن از ادرار باید روی سطح صاف قرار بگیرد. 
  • اگر متوجه شدید طی یک دوره تخمک گذاری ندارید، به هیچ عنوان نگران نشوید، زیرا ممکن است زنان در یک ماه تخمک گذاری نداشته باشند و بهتر است ماه آینده مجددا مراحل را تکرار کنید.

نحوه استفاده از کیت تخمک گذاری

چگونه نتیجه کیت تخمک گذاری را تفسیر کنیم؟

به صورت کلی نتایج حاصل از کیت تخمک گذاری می توانند در سه دسته بندی قرار بگیرند: 

  1. نتیجه مثبت: بعد از استفاده از کیت تخمک گذاری اگر نوار کنترل گر کمرنگ تر از نوار جواب باشد می‌توان گفت جواب آزمایش مثبت است و احتمالا ظرف ۲۴ الی ۳۶ ساعت آینده تخمک گذاری انجام خواهد شد. به صورت کلی پررنگ بودن نوار جواب نشان از این موضوع است که هورمون ال اچ در بدن زنان افزایش پیدا کرده است و تخمک گذاری در حال اتفاق افتادن است.
  2. نتیجه منفی: اگر نوار کنترل گر پر رنگ تر از نوار جواب باشد، به احتمال قوی نتیجه منفی است و زمان تخمک گذاری فرا نرسیده است. در صورت منفی بودن جواب بهتر است در چند روز آینده نیز مجدداً آزمایش را انجام دهید تا به زمان دقیق تخمک گذاری پی ببرید. کمرنگ بودن نوار جواب نشان از این موضوع است که هورمون ال اچ در سطح پایینی قرار دارد و هنوز به درجه بالا برای تخمک‌گذاری نرسیده است.
  3. نتیجه نامشخص: در برخی از موارد ممکن است کیت تخمک گذاری خراب شده باشد و یا از آن استفاده درستی نکرده باشید، در اینگونه موارد معمولاً نوار کنترل گر ظاهر نمی‌شود و نتیجه نامشخص است به همین دلیل بهتر است از کیت تخمک گذاری مجدد استفاده کنید و سعی کنید طبق دستورالعمل های موجود روی بسته بندی کار خود را پیش ببرید. 

چگونه نتیجه کیت تخمک گذاری را تفسیر کنیم؟

کیت تخمک گذاری از روز چندم باید استفاده شود؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که برای افراد پیش می آید این است که کیت تخمک گذاری چند روز بعد از قاعدگی باید مورد استفاده قرار گیرد؟ 

در پاسخ به این سوال باید گفت بهترین زمان برای استفاده از این کیت ها یک هفته الی ۱۰ روز بعد از قاعدگی است. در این زمان اگر کیت تخمک گذاری را استفاده کردید و نتیجه مثبت شد باید ظرف ۲۴ تا ۳۶ ساعت آینده رابطه جنسی داشته باشید تا بارداری اتفاق بیفتد. اگر بعد از خواندن این مقاله احساس می کنید به اطلاعات بیشتری در رابطه با استفاده از کیت تخمک گذاری دارید می توانید با کارشناسان ما در مایسا در ارتباط شوید. 

نوشتن دیدگاه