فواید و عوارض مصرف ژل لوبریکانت

خشکی واژن یکی از مشکلاتی است که برخی از خانم ها با آن روبرو هستند. این معضل به دلایل مختلفی همچون عدم تحریک جنسی، شیمی درمانی، کم آبی در بدن، سیگار کشیدن و بسیاری موارد دیگر ایجاد می شود. از آنجایی که خشکی این ناحیه خصوصی از بدن در هنگام نزدیکی باعث احساس درد در خانم ها می گردد، به مرور میل جنسی بین زوج ها را کاهش می دهد. در جامعه پزشکی برای درمان این بیماری فواید و عوارض مصرف ژل لوبریکانت و بسیاری داروهای دیگر گزارش شده است. در این مقاله اطلاعات بیشتری درباره این ژل بدست می آورید.
در صورتی که خواهان کسب اطلاعات بیشتر درباره طرز استفاده از ژل لوبریکانت محلول در آب هستید ما را در مایسا همراهی کنید.

فواید و عوارض مصرف ژل لوبریکانت

 

عوارض ژل لوبریکانت

ژل های لوبریکانت در انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام از آن ها تاثیرگذاری خاصی را بر مشکل خشکی واژن دارند. همانطور که بیان شد، فواید و عوارض مصرف ژل لوبریکانت مانند هر داروی دیگری در شرایط بدنی مختلف متفاوت است. بنابراین پیش از استفاده از این ژل بهتر است که مزایا و معایب آن را به درستی بشناسید. شایع ترین عوارض مصرف این ژل در ادامه شرح داده شده است:

  • ایجاد حساسیت: گاهی اوقات مصرف ژل لوبریکانت در برخی افراد حساسیت هایی را به وجود می آورد. این حساسیت ها شامل تنگی نفس، تورم در گلو، زبان و صورت هستند. همچنین در بعضی از خانم ها احتمال ایجاد حساسیت های پوستی مانند کهیر و خارش نیز در اثر استفاده از این فرآورده وجود دارد. در صورت بروز هر یک از این علائم باید با پزشک مشورت کنید.
  • ایجاد عفونت: این ژل های در انواع گوناگونی وجود دارد که ژل های لوبریکانت سیلیکونی و روغنی دو نوع از آن ها هستند. استفاده از این دو نوع ژل احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می دهد. برای مثال محصولات حاوی روغن نارگیل با تغییر PH واژن امکان ابتلا به واژینوز باکتریال را در فرد بالا می برند. همچنین ژل های بر پایه سیلیکون با ایجاد لایه نازکی روی سطح مورد نظر محلی را برای رشد و تجمع باکتری ها به وجود می آورند. بنابراین این فرآورده ها در برخی مواقع باعث ایجاد عفونت در بدن می شوند.

عوارض ژل لوبریکانت

فواید ژل لوبریکانت

برای شناخت درست فواید و عوارض مصرف ژل لوبریکانت خوب است که با مزایای استفاده از آن نیز آشنا شوید. در ادامه برخی از آن ها شرح داده شده است:

  • رفع مشکل خشکی واژن: رایج ترین دلیلی که استفاده از ژل های لوبریکانت را توجیه می کند، خشکی واژن است. همانطور که می دانید، این مشکل در اثر عوامل مختلفی به وجود می آید و با درد در هنگام نزدیکی همراه است. استفاده از انواع مختلف ژل های لوبریکانت واژن را مرطوب می کند. در کل می توان گفت که درد ناشی از دخول در اثر خشکی واژن اتفاق می افتد. بنابراین این محصول به واسطه خاصیت لیز کنندگی خود این درد را برطرف می سازد.
  • افزایش مدت زمان رابطه جنسی: استفاده از این نوع ژل های درمانی با کاهش درد نزدیکی لذت زوج ها را افزایش می دهد. همچنین این محصولات به زوج ها کمک می کنند که زمان رابطه جنسی خود را بیشتر کنند. حتی با مصرف این ژل ها احتمال به ارگاسم رسیدن خانم ها نیز افزایش می یابد.
  • بهبود کیفیت رابطه جنسی: درد ناشی از خشکی واژن باعث می شود که زوج ها به سراغ پوزیشن های جنسی خاص و جدید نروند. در صورتی که مصرف این ژل ها به دلیل خاصیت لیز و روان کنندگی آن ها شرایط را برای این امر میسر می سازند. امتحان کردن پوزیشن های جنسی جدید لذت رابطه جنسی و کیفیت آن را افزایش می دهد.
  • افزایش آرامش روحی طرفین رابطه: بهبود رابطه جنسی نیز یکی دیگر از فواید ژل لوبریکانت به شمار می رود. همچنین این محصولات به افراد کمک می کنند که ترس از برقراری رابطه را کنار بگذارند. در نتیجه استفاده از این فرآورده ها موجب ایجاد حس آرامش بیشتر در افراد از لحاظ روحی می شوند.
  • برطرف کردن مشکل زود انزالی: برخی از انواع ژل های لوبریکانت مشکل زود انزالی را برطرف می سازند. به همین دلیل برخی از آقایانی که این مشکل را دارند، از این ژل های مخصوص برای درمان آن استفاده می کنند.
  • مورد استفاده در پزشکی: ژل های لوبریکانت علاوه بر موارد مطرح شده در حوزه پزشکی نیز کاربرد دارند. برای مثال هنگامی که پزشکی قصد معاینات واژینال یا انجام آزمایشات مقعدی را دارد، از این محصولات استفاده می کند. مصرف این نوع ژل ها مانع از خراشیده شدن دیواره واژن یا آسیب رسیدن به مقعد می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فواید و عوارض مصرف ژل لوبریکانت می توانید از کارشناسان ما در مایسا مدیکال مشاوره رایگان دریافت کنید.

نوشتن دیدگاه