همه چیز در مورد تست های بارداری خانگی

در ابتدای کار و پیش از پرداختن به هر چیزی در خصوص نحوه عملکرد تست های بارداری صحبت خواهیم کرد‌ جالب است بدانید که تست های بارداری خانگی برای اولین بار از سال ۱۹۷۸ وارد بازار شدند‌. البته گذر زمان موجب تغییر در ساختار تستهای بارداری خانگی شده است؛ به این منظور که تست های بارداری خانگی که امروز مورد استفاده قرار می گیرند در مقایسه با طرح های قدیمی و اولیه آن ساختاری ساده تر و کاربردی راحت تر دارند. تست های بارداری خانگی که در گذشته استفاده میشد، مشابه تجهیزات آزمایشگاهی شیمی بودند و برای مشخص شدن نتیجه فرد مصرف کننده می بایست حداقل دو ساعت منتظر بمانند؛ این در حالی است که تست های بارداری امروزه برای نمایش دادن نتیجه تنها به یک بازه زمانی ۲ دقیقه ای احتیاج دارند. اما عملکرد تست های بارداری خانگی چه در گذشته و چه در امروزه یکی است و میزان هورمون گنادوتروپین را می سنجند. هر چقدر غلظت این هورمون در بدن مادر بیشتر باشد خطوطی که روی تست های بارداری خانگی وجود دارند به طرز دقیق‌تر و آشکارتری نمایان می شوند.

everything about home pregnancy tests 1

آیا تست های بارداری خانگی علمی هستند؟

در حقیقت به سادگی و صراحت نمی‌توان به این سوال پاسخ داد چرا که ما به صورت روزمره شاهد پیشرفت هایی در این زمینه هستیم که ممکن است روش ها و محصولات جدیدترین به بازار راه پیدا کنند که از تست های بارداری خانگی امروزه پیشرفته تر و علمی تر باشند. در خصوص دقت تست های بارداری خانگی و همچنین میزان علمی بودن آن ها باید بگوییم که سطح علمی آن ها با توجه به حداقل میزان غلظت هورمون اچ سی جی کی می توانند اندازه گیری کنند تعیین می شود؛ مثلاً یک تست حاملگی که مدعیست ۲۰ واحد از هورمون اچ سی جی را می تواند تشخیص دهد به نسبت دقیق تر و علمی تر از تست ایست که ادعا می کند می ‌تواند ۵۰ واحد از این هورمون را تشخیص دهد. در واقع نمی توان گفت که تست های بارداری خانگی از نظر علمی ۱۰۰% مطمئن و بدون خطا هستند بنابراین نمی‌توان گفت که تمامی نتایجی را که ارائه می دهند قطعی و واقعی است. علاوه بر این مسئله عوامل بسیار زیادی روی کم و زیاد شدن هورمون اچ سی جی تاثیر گذارند و می‌توانند در نتایج نهایی دست‌های بارداری خانگی اختلال ایجاد کنند. قیمت تست بارداری مناسب است،پس اگر می خواهید در سریع ترین زمان ممکن از بارداری خود مطلع شوید، این روش را حتما امتحان کنید.

آیا تست های بارداری خانگی علمی هستند؟

کدام تست بارداری خانگی بهتر و دقیق تر است؟

دسته ای از تستهای بارداری خانگی هستند که به حدی دقیق هستند که می‌توانند حتی یک روز پس از عقب افتادن عادت ماهانه نتایج درستی را اعلام کنند. جالب است بدانید که حتی بعضی از انواع مختلف این تست ها قابلیت این را دارند که قبل از این دوره نتایج درستی را نشان دهند. تست بارداری خانگی بیبی چک جز پرکاربردترین و پرمصرف ترین تست بارداری خانگی شناخته شده است که امروزه افراد زیادی از آن استفاده می کنند. هورمون اچ سی جی فقط در دوران بارداری در بدن مادر ترشح می شود. ساختار بیبی چک ها به این صورت است که روی میله مدرج آن ها یک ماده شیمیایی وجود دارد که به این هورمون حساس است و در صورت برخورد با آن تغییر رنگ می دهد. نوع تست تعیین کننده بازه زمانی تغییر رنگ بیبی چک است که به طور کلی حداکثر در طی ۱۰ دقیقه می‌تواند نتیجه را مشخص کند. شما می توانید تست بارداری خانگی را از فروشگاه کالا اندیش مایسا بخرید. این فروشگاه دقیق ترین تست بارداری خانگی را در وب سایت خود موجود دارد.

نوشتن دیدگاه