ژل سونوگرافی برای پوست صورت

ژل سونوگرافی کاربردهای بسیاری دارد. اما این ماده براساس مواد تشکیل دهنده آن، خواص بسیاری برای پوست صورت دارد. این خواص آنقدر زیاد هستند که یک روش درمان پوستی به نام اولتراسوند تراپی با استفاده از این ژل اختراع شده است. در ادامه این مقاله مایسامد شما را با خواص و عوارض ژل سونوگرافی برای پوست صورت آشنا می‌کنیم. تا انتها با ما همراه بمانید.

ژل سونوگرافی یکی دیگر از موادی است که به منظور جلوگیری از برخورد امواج با هوا به کار گرفته می‌شود. این محصول نه تنها در دستگاه‌های سونوگرافی، بلکه در بسیاری دیگر از دستگاه‌های علم پزشکی نیز کاربرد دارد. حتی اگر از دید دستگاه‌های پلاستیکی به این ماده نگاه نکنیم، ژل سونوگرافی کاربردهای گسترده‌‌ای داد. این محصول از مواد مختفی تهیه می‌شود. این مواد هر کدام در نوع خاصی از ژل سونوگرافی به کار گرفته می‌شود. با این حال به یاد داشته باشید هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای مثال می‌توان به گلیسیرین اشاره کرد.

گلیسیرین یکی از موادی است که به طور طبیعی نیز در بسیاری از گیاهان یافت می‌شود. این ماده اگر به شکل خالص باشد، بی‌رنگ و با طعمی شیرین است. گلیسیرین به دلیل خواص بسیاری که برای پوست دارد، بیشتر در صابون‌های نرم کننده پوست صورت استفاده می‌شود.

خواص و عوارض ژل سونوگرافی برای پوست صورت

خواص و عوارض ژل سونوگرافی برای پوست صورت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ژل سونوگرافی، ایجاد نقش لوبرکانت برای برخی دستگاه هاست. لوبرکانت بودن این ماده نیز وابسته به گلیسیرین است. فنوکسی اتانول یکی دیگر از موادی است که در تولید این ژل به کار گرفته می‌شود. این ماده نوعی الکل کاملاً شیمیایی است. اما فواید بسیاری برای پوست دارد.

فنوکسی اتانول باید به شکل محلول در آب استفاده شود. اما به یاد داشته باشید این ماده آن قدر برای پوست مفید است که در بسیاری از مواد آرایشی روزانه به کار گرفته می‌شود. با این حال فنوکسی اتانول علاوه بر تمام ویژگی‌های مثبتی که دارد، برای سیستم عصبی مفید نیست. این ماده در صورتی که بیش از اندازه استفاده شود، موجب اختلالاتی در سیستم اعصاب مرکزی بدن به وجود می‌آورد؛ لازم است بدانید مقداری که در ژل سونوگرافی به کار گرفته شده است، به این اندازه نیست.

پروپلین گلیکون ماده دیگری است که در این ژل به کار گرفته می‌شود. بسیاری تصور می‌کنند این ماده کاملاً شیمیایی است. اما باید گفت مولوکول‌های پروپلین گلیکون حالتی خنثی دارد. از این رو جای گذاری آن در فورمول‌های آرایشی بهداشتی بسیار ساده است. این ماده به صورت گسترده در داروسازی و تولید لوازم آرایشی کاربرد دارد. از سوی دیگر این ماده یک امولسیفایر عالی برای ژل سونوگرافی به حساب می‌آید.

خواص و عوارض ژل سونوگرافی برای پوست صورت

بسته به اینکه از کدام شرکت ژل سونوگرافی خود را تهیه کنید، مواد مختلفی می‌توان درون آن یافت. ولی بسیاری از آن‌ها از یون‌های فلزی استفاده می‌کنند. این یون‌ها در بسیاری از موارد تجربه کاربری خوبی برای سونوگرافی به همراه می‌آورند. با این حال باید کنترل شده خنثی شوند. خنثی سازی یون‌های فلزی در کنار چند کاربرد دیگر، کاری است که ادتا دی سدیم بر عهده گرفته است. این ماده در اکثر فورمول‌های آرایشی بهداشتی به کار گرفته می‌شود. چرا که آب، عضو ثابت این فورمول‌ها به شمار می‌رود. آب حاوی مقداری یون‌های فلزی است که می‌تواند روی فورمول تاثیر گذار باشد.

عوارض ژل سونوگرافی برای پوست صورت

ژل سونوگرافی برای پوست صورت فواید بسیاری دارد. به طوری که بسیاری از پزشکان برای درمان بیماری‌های مختلف از اولتراسوند تراپی استفاده می‌کنند. اولتراسوند تراپی یکی از درمان‌های تازه مبتنی برای این ژل است که برای درمان کک و مک و بسیاری از بیماری‌های پوستی عملکرد خوبی داشته است. ژل سونوگرافی با بهبود روند میکروسیرکولاسیون و متابولیسم سلولی می‌تواند از مرگ سلول‌های پوستی بکاهد. همانطور که می‌دانید سلول‌های لایه بالایی پوست اگر از دنیا بروند، کمتر جایگزین می‌شوند. این سلول‌ها روی پوست می‌مانند و مشکلات بسیاری به وجود می‌آورند.

عوارض ژل سونوگرافی برای پوست صورت

یکی از مشکلاتی که بانوان معمولا با آن درگیر هستند، شل شدن پوست پس از استفاده از مواد آرایشی بهداشتی است. این ژل می‌تواند با تقویت عضلات زیر پوست، این مشکل را به صورت کامل برطرف کند. حتی برخی آزمایش‌ها نشان می‌دهد استفاده از این ژل می‌تواند لایه بالایی پوست را ضخیم‌تر کند. اما این درمان معایبی نیز دارد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تغییرات غیر قابل بازگشت در بافت سلولی
  • نکروز انعقادی
  • تبخیر بافت
  • افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون

در این مقاله مایسا مد به برسی خواص و عوارض ژل سونوگرافی برای پوست اشاره کردیم. بخش بزرگی از این خواص مدیون گلیسیرین است. اما اولتراسوند تراپی روشی پیشرفته اما تازه است که فواید بسیاری برای پوست دارد. همه این‌ها زمانی است که ژل سونوگرافی خوبی تهیه کرده باشید. پیشنهاد ما، خرید ژل سونوگرافی از کالا اندیش مایسا با بهترین کیفیت است. کارشناسان ما آماده ارائه اطلاعات بیشتر به شما عزیزان هستند. کافی است تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه