موارد استفاده از ژل سونوگرافی

موارد استفاده از ژل سونوگرافی تنها به تماشای جنین یا شنیدن صدای دلنشین او محدود نمی‌شود. در واقع می‌توان گفت بخش‌های بسیاری از علم پزشکی به این وسیله وابسته هستند. از این رو تهیه آن برای بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر تمایل دارید از انواع کاربردهای ژل سونوگرافی مطلع شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید. ژل سونوگرافی یکی از مهم‌ترین بخش‌های عملیات سونوگرافی است که باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. این ژل چسبناک و نیمه شفاف است. این ماده پل بین بدن شما و دستگاه ثبت EEG است. فردی که قصد دارد با این دستگاه‌ها کار کند لازم است در ابتدا مقداری از این ژل را روی بدن بمالد.
این ژل هنگام کار با دستگاه نقش لوبرکانت یا روان کننده را نیز بازی می‌کند. همانطور که مستحضرید دستگاه‌های سونوگرافی با استفاده از امواج کار می‌کنند. یکی از مشکلاتی که این امواج با آن‌ها رو به رو هستند، ضعیف شدن هنگام برخورد با هواست. در صورتی که یک واسط مناسب میان دستگاه و بدن شما وجود نداشته باشد، تصاویر دستگاه مبهم و غیرقابل تشخیص خواهند بود. اما تنها دستگاه سونوگرافی نیست که از این ماده استفاده می‌کند. بسیاری از ژل‌های سونوگرافی قابلیت استفاده در سایر دستگاه‌ها را دارند. حتی برخی معتقدند از این محصول می‌توان برای درمان برخی بیماری‌ها نیز استفاده کرد.

 کاربرد ژل سونوگرافی

کاربرد ژل سونوگرافی

همانطور که می‌دانید مشهور‌ترین کاربرد این دستگاه برای بانوان بارداری است که می‌خواهند از سلامت جنین خود مطمئن شوند. اما این وسیله سبب دریافت اطلاعات بسیار بیشتری از جنین می‌شود. بسیاری از بیماری‌های مادرزادی هنگامی که جنین در رحم مادر است، قابل درمان هستند. ژل سونوگرافی در دستگاهی به نام دستگاه اورولوژی نیز به کار گرفته می‌شود. این دستگاه بیشتر برای برسی کلیه‌های بیماران کلیوی استفاده می‌شود. این دستگاه می‌تواند وجود سنگ در کلیه را به سادگی تشخیص دهد. همچنین برای تشخیص انسداد و تومورهای کلیوی معجزه می‌کند!
دستگاه بعدی، دستگاه نوروفیدبک یا نوار مغزی است. در واقع یکی از مهم‌ترین کاربردهای این محصول برای افرادی است که می‌خواهند تحقیقات گسترده‌تری روی بدن انسان یا حیوانات انجام دهند. مغز به عنوان یکی از اعضای ناشناخته اما مهم بدن، هنوزهم رازهای بسیاری برای ما دارد. اما این تنها کاری نیست که دستگاه نوروفیدبک با استفاده از ژل سونوگرافی انجام می‌دهد. این دستگاه به طور کلی امواج مغزی را ضبط و ثبت می‌کند. اما این امواج نیز در برخورد با هوا یا الکتریسیته تغییر شکل پیدا می‌کنند. ما نیاز به ماده‌‌ای حائل برای جلوگیری از این برخورد داریم. ژل سونوگرافی آنقدر برای این کار خوب است که نام دیگر آن را ژل ثبت گذاشته اند!
اما این‌ها تنها دستگاه‌هایی هستند که با استفاده از ژل سونوگرافی به کار می‌افتند. موارد مصرف ژل سونوگرافی محدود به دستگاه‌های پزشکی نیست. در ادامه به دیگر کاربردهای این محصول شگفت انگیز می‌پردازیم. با مایسامد همراه بمانید.

 موارد مصرف ژل سونوگرافی

موارد مصرف ژل سونوگرافی

آنکولوژی یکی از حوزه‌های تخصصی علم پزشکی است که برای پیشگیری از رشد یا وجود تومورها می‌پردازد. تجهیزات پزشکی بسیاری هستند که در این حوزه به کار گرفته می‌شوند. اما ژل سونوگرافی نه تنها برای دستگاه‌ها، بلکه در جراحی‌های این حوزه نیز دخیل است. علم پزشکی در کنار علم دامپزشکی رشد می‌کند. اندام‌های بسیاری از ما هستند که شبیه به حیوانات اند. تحقیقاتی که روی اندام‌های حیوانات در دانشگاه‌های سراسر دنیا در حال انجام است، بدون استفاده از ژل سونوگرافی ناتمام می‌ماند. از این رو یکی از مهم‌ترین کاربردهای این محصول، در مراکز دامپزشکی و تحقیقات روی حیوانات است.
الکتروتراپی یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های علم فیزیوتراپی به شمار می‌رود. در این بخش از امواج صوتی برای درمان استفاده می‌شود. اما ژل سونوگرافی به عنوان بهترین حائل میان بدن بیمار و دستگاه، سهم بزرگی در این علم دارد. امواج صوتی که از دستگاه‌های این حوزه ساطع می‌شوند، باید آنقدر قوی باشند که مایعات سلولی را به حرکت وادار کنند. کک و مک، آفتاب سوختگی و موهای زائد از جمله مشکلات شایع در میان بانوان است. به طور معمول لیزر یک راه نسبتاً کم خطر برای درمان این بیماری‌ها به شمار می‌رود. اما جایگاه ژل سونوگرافی در این علم زمانی است که پوست‌های حساس برای درمان مراجعه می‌کنند. البته این تنها کاری نیست که ژل سونوگرافی برای پوست شما انجام می‌دهد.
کیفیت ژل سونوگرافی تاثیر به سزایی روی وضوح تصاویر و عملکرد این محصول دارد. مایسا مد با سال‌ها سابقه در حوزه ارائه این محصول، توانسته جایگاه خوبی در بازار ایران به خود اختصاص دهد. اگر شما هم تمایل دارید از دیگر کاربردهای ژل سونوگرافی مطلع شوید یا این محصول را تهیه کنید، کافی است سری به قسمت فروشگاه سایت کالا اندیش مایسا بزنید.

نوشتن دیدگاه