انواع پنبه بهداشتی

از جمله کاربرد پنبه های بهداشتی می توان به استفاده آن ها در پانسمان زخم ها و هم چنین موارد بهداشتی آن اشاره نمود. استفاده اصلی پنبه های بهداشتی برای پاک نمودن سطح زخم ها و یا ضد عفونی خراشیدگی ها بکار می رود. در برخی از موارد در خونریزی های شدید، پنبه را بین گاز استریل قرار می دهند و سپس زخم را می بندند.

مصارف و کاربرد های دیگر  پنبه مانند استفاده از آن ها در مراکز زیبایی و درمانی باعث شده است که تولید آن روز به روز در حال افزایش است.  پنبه های بهداشتی دارای انواع متفاوتی هستند. انواع پنبه ها در اندازه های 50، 100 و 200 گرمی به بازار عرضه می شوند. این محصول را می توان از چند نظر تقسیم بندی کرد. تفاوت در رنگ، شکل و کاربرد های این محصول مهم ترین عوامل در تقسیم بندی انواع پنبه بهداشتی محسوب می شوند.

کاربرد های مختلف پنبه بهداشتی اعم از استفاده های پزشکی، آرایشی، بهداشتی و استفاده های جانبی است. پنبه بهداشتی به دلیل بهداشتی و استریل بودن قابلیت استفاده در نقاط زخم و خراشیدگی را دارد. در صورتی که مایل به دریافت لیست قیمت مارک های مختلف پنبه از جمله پنبه ارکیده و ... به همراه کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصولات هستید ما را در مایسامدیکال همراهی کنید.

 

معرفی انواع پنبه بهداشتی

معرفی انواع پنبه بهداشتی

  • پنبه استریل

پنبه های بهداشتی استریل برای مواردی مانند پانسمان زخم های باز مناسب تر هستند. استریل بودن این محصول باعث می شود که زخم عفونت نکند و از نظر بهداشتی مناسب تر هستند.

  • پنبه غیر استریل

پنبه های غیر استریل اغلب در موارد غیر پزشکی استفاده می شوند. استفاده در آرایشگاه ها و موارد جانبی استفاده می شود. استفاده از این محصول برای مواردی مانند تمیز کردن سطوح طلا و نقره  و استفاده های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. 

  • پنبه هیدروفیل

پنبه هیدروفیل به طور طبیعی از گیاهان تولید می شود. پنبه هیدروفیل به نوعی از آن اطلاق می شود که قدرت جذب بسیار بالایی دارد و بتواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد. مدت زمانی که طول می کشد این محصول رطوبت و سایر مایعات مانند آب یا خون را به خود جذب کند بسیار کم است و این از ویژگی های این نوع پنبه به شمار می رود. از دیگر ویژگی های انواع پنبه بهداشتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت جذب بالای مایعات را دارند
  • عدم استفاده از هر گونه مواد شیمیایی در تولید این محصول
  • عدم ایجاد حساسیت بر روی پوست
  • استفاده از الیاف طبیعی در ساخت آن ها
  • کاربرد گسترده در حوزه های پزشکی، آرایشی و بهداشتی

برای تهیه انواع پنبه بهداشتی با کیفیت در وزن و بسته بندی های متفاوت می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی مایسامدیکال اقدام نمایید. با خرید از فروشگاه معتبر کالا اندیش مایسا می توان از کیفیت و مرغوبیت محصولات خریداری شده اطمینان خاطر داشت.

 مدل های پنبه بهداشتی

مدل های پنبه بهداشتی

پنبه ها را می توان بر اساس تفاوتی که در شکل و ظاهر دارند نیز طبقه بندی کرد. به طور کلی الیاف اولیه پنبه فاقد شکل مشخصی هستند اما این محصول در کارخانه ها به شکل های متفاوتی بسته بندی می شود. دو مدل متداول بسته بندی، پنبه های نواری و پنبه های توپکی هستند که هر کدام کاربرد های مشخصی دارند.پنبه های بهداشتی بر اساس نوع رنگ نیز طبقه بندی می شوند. اغلب پنبه های بهداشتی دارای رنگی سفید هستند اما برخی از پنبه های توپکی به رنگ های متفاوتی به تولید می رسند. رنگی بودن این محصول فقط جنبه زیبایی دارد و تاثیری بر کیفیت یا میزان بهداشتی بودن آن ندارد.

تفاوتی که پنبه های بهداشتی در وزن دارند نیز می تواند معیاری برای طبقه بندی این محصول به مدل های مختلف در نظر گرفته شود. بسته بندی های کوچک برای مصارف پایین و بسته های بزرگ تر برای مصارف بالا تولید می شود. از آن جایی که پنبه دارای وزن بسیار سبکی است حتی در وزن های بسیار کم نیز این محصول برای اغلب مصارف مناسب است. یک بسته 200 گرمی از پنبه برای مصارف شخصی و خانگی می تواند تا مدت ها پاسخ گوی نیاز شما باشد. در خرید هر نوعی از پنبه بهداشتی باید دقت داشته باشید که این محصول در بسته بندی های بدون آسیب یا پارگی باشند.

پنبه بهداشتی وزن بسیار سبکی دارد  که هنگام خرید باید به وزن آن دقت کنید. حتما علامت استاندارد را از روی بسته بندی مورد توجه قرار دهید. خوشبختانه پنبه های بهداشتی را می توان به راحتی از کالا اندیش مایسا تهیه کرد. این محصول استفاده بسیار بالایی دارد و در برند های متفاوتی به تولید می رسد.

 

برچسب ها:
نوشتن دیدگاه