فرق بتادین سبز و قهوه‌‌ای

بتادین سبز و قهوه‌‌ای دو نوع بتادین کاربردی هستند که در خانه و بیمارستان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این که هر کدام از این بتادین‌ها چه چیزی هستند و چه کاربردی دارند را در این مقاله برسی می‌کنیم. شما عزیزان هم اکنون می‌توانید با مراجعه به سایت مایسامد اطلاعات مربوط به این محصولات را مطالعه کرده و محصول مورد نیاز خود را سفارش دهید. در صورتی که مایل به دریافت لیست قیمت بتادین و کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول هستید ما را در مایسامدیکال همراهی کنید.

بتادین سبز و کاربرد آن


بتادین سبز و کاربرد آن


نام دیگر بتادین، پوویدون – آیودین است. بتادین سبز رنگ شامل ده درصد پوویدون – آیودین است. این محصول برای زمان‌هایی مناسب است که نیازی به ضد عفونی‌های استریل شده نداریم. به همین منظور از بتادین سبز رنگ، بیشتر در خانه‌ها استفاده می‌شود. این محصول یکی از موادی است، که جزئی از داروهای ضدعفونی کننده خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال درصد آن بسیار کم است. بتادین سبز رنگ محصولی است که برای نابودی بسیاری از عفونت‌های پوستی نیز کاربردی است. البته این تنها کاربرد پزشکی بتادین سبز نیست.
این محصول یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که به منظور شست و شوی قبل از جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این نوع بتادین برای کمک‌های اولیه و زخم‌های سطحی گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. در واقع به همین دلیل است که بیشترین مصرف بتادین سبز در کیت‌های کمک‌های اولیه می‌باشد. این نوع بتادین از تنتورید، ماندگاری بیشتری دارد. آن هم به این دلیل است که بافت‌های نرم، بتادین را دیرتر جذب می‌کنند. از این رو برای جراحی‌های طولانی‌تر گزینه مناسب‌تری به نظر می‌رسد. در این میان شاید بگویید کلرهگزیدین نیز چنین تاثیری دارد، اما باید توجه داشت و سمی بودن این ماده را نیز در نظر گرفت.
درمان بسیاری از زخم‌ها با استفاده از این نوع بتادین ممکن است. از جمله این زخم‌ها، می‌توان به زخم بستر، زخم دکوبیتوس و زخم‌های سطحی اشاره کرد.
عفونت‌های مختلف را نیز می‌توان با استفاده از این محصول درمان کرد. متخصصان زنان و زایمان برای درمان بسیاری از قارچ‌ها و عفونت‌های مربوط به رحم، این نوع بتادین را توصیه می‌کنند.
به یاد داشته باشید بتادین سبز که برای این کاربردها استفاده می‌شود معمولاً در غلظت‌های ۷. ۵ تا ۱۰ درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید بتادین سبز به صورت‌های مختلف از جمله اسپری، اسکراب و پماد انجام می شود.

 بتادین قهوه‌‌ای و کاربرد آن


بتادین قهوه‌‌ای و کاربرد آن


بتادین قهوه‌‌ای همان بتادینی است که پس از جراحی روی محل جراحی ریخته می‌شود. به طور کلی بتادین قهوه‌‌ای اختراع شده است تا باکتری‌هایی که پوست را عفونی می‌کنند از بین ببرد. از این رو هم پیش از جراحی و هم پس از جراحی از این نوع بتادین استفاده می‌شود. ردپای بتادین قهوه‌‌ای را در محصولات شست و شوی دست و صورت نیز می‌توان یافت. چرا که این محصول به طور کلی باکتری‌های پوست را کاهش می‌دهد. البته باید در نظر داشت بتادین قهوه‌‌ای که در محصولات شست و شوی دست و صورت استفاده می‌شود، درصد پایینی دارد.
پزشک‌ها نیز پیش از جراحی باید دست و صورت خود را استریل کنند. بتادین قهوه‌‌ای یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ضدعفونی کردن دست، آرنج و ساعد پزشک است.
از بتادین قهوه‌‌ای برای تولید بسیاری از داروها نیز استفاده می‌شود. با این حال محدودیت مصرف این دارو موجب شده است، تعداد داروهایی که از این نوع بتادین استفاده می‌کند کم باشد. در صورتی که پزشک برای شما این داروها را تجویز کرده است، بهتر است در زمان مصرف دقت بسیاری داشته باشید. همچنین مصرف این دارو بدون نسخه پزشک ممنوع است. بتادین قهوه‌‌ای از جمله آنتی بیوتیک‌هایی است که می‌تواند رشد باکتری‌ها را متوقف کند. از این رو برای درمان بسیاری از زخم‌های سطحی مفید به نظر می‌رسد. این محصول عملکرد خوبی در برابر عفونت‌های موضعی دارد.
خرید بتادین قهوه‌‌ای و سبز بیش از ۴۰ سال است که به صورت عمده در دنیا صورت می‌گیرد. در ایران نیز از سال ۱۳۹۱ می‌توانید بتادین قهوه‌‌ای و سبز را به صورت عمده تهیه کنید. فروشگاه اینترنتی مایسامد یکی از بهترین سایت هایی است که اقدام به توزیع این محصول کرده است. برای دریافت این محصولات کافی است به سایت مایسامد مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه