اشتباهات رایج هنگام استفاده از کاندوم

کاندوم یا کاپوت یکی از روش های موثر در پیشگیری از بارداری ناخواسته و همچنین بیماری های مقاربتی است. در حقیقت بسیاری از افراد به دلیل قیمت مناسب و سهولت استفاده از این محصول آن را نسبت به سایر روش های دیگر ترجیح می دهند. البته طبق بررسی های صورت گرفته، اشتباهات رایج هنگام استفاده از کاندوم در سراسر جهان بسیار زیاد است. برای مثال دیر گذاشتن یا زود برداشتن کاندوم در حین برقراری رابطه جنسی از جمله خطاهای شایع در این زمینه مطرح می شوند. بی توجهی به آسیب دیدگی کاندوم پیش از مصرف آن نیز یکی دیگر از مشکلات استفاده از این روش است. برخی از افراد به دلیل کمبود دانش خود تصور می کنند که مصرف کاپوت باعث پایین آمدن لذت جنسی دو طرف رابطه می گردد. شایع ترین شکایت ها از این روش استفاده دشوار و بوی برخی از این محصولات است. به جرات می توان گفت که این تفکرات اشتباه است؛ اما باید به اشتباهات ناشی از استفاده نادرست این محصول نیز توجه کرد.
در این مطلب از شرکت کالا اندیش مایسا 6 اشتباه خطرناک درباره نحوه کار با این وسیله را شرح داده ایم، پس با ما همراه باشید.

اشتباهات رایج هنگام استفاده از کاندوم

دیر گذاشتن کاندوم در رابطه جنسی

بسیاری از افراد با تصور پایین آمدن لذت رابطه جنسی از استفاده از کاندوم سر باز می زنند؛ از این رو درباره این موضوع به دلیل عدم احساس راحتی با شریک جنسی خود بحث دارند. به یادداشته باشید که کاندوم برای پیشگیری از بارداری تولید شده، اما در حال حاضر این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است. بر طبق مطالعه صورت گرفته نتایج نشان داده است که 41 درصد افراد کاندوم را تنها چند دقیقه قبل از پایان رابطه جنسی استفاده می کنند. به احتمال زیاد این افراد درباره اشتباهات رایج هنگام استفاده از کاندوم آگاهی ندارند. آن ها نمی دانند که اسپرم ها قادر هستند که درست قبل از پایان نزدیکی منتشر شوند. این امر خود منجر به بارداری و افزایش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی می گردد.

 دیر گذاشتن کاندوم در رابطه جنسی

زود برداشتن کاندوم قبل از پایان رابطه جنسی

به طور کلی برداشتن زودهنگام کاندوم قبل از پایان رابطه جنسی کار خوب و عاقلانه ای نیست. در تحقیق صورت گرفته 15 درصد افراد بیان کرده اند که از کاندوم بسیار زودتر از شروع نزدیکی استفاده می کنند. این افراد دلیل این کار را از دست دادن نعوظ اعلام کرده اند. به یاد داشته باشید که نعوظ در هنگام برقراری رابطه نیز اتفاق می افتد و همچنین احتمال انزال بدون نعوظ نیز وجود دارد. در این شرایط خطرات انتقال بیماری های مقاربتی و عدم پیشگیری از بارداری نیز افزایش می یابد.

نگذاشتن فضای خالی در کاندوم

حدود 30 درصد از افراد حاضر در مطالعه ای نمی دانستند که نباید کاندوم را هنگام جاگذاری آن بیش از حد کشید. دقت داشته باشید که در هنگام استفاده از کاندوم مقداری فضا برای کلاهک آن در نظر بگیرید. این امر باعث می شود که در زمان تخلیه اسپرم نیازی به درآوردن کاپوت نداشته باشید. همچنین این فضا به عدم آسیب رساندن به کاندوم کمک می کند.

نگذاشتن فضای خالی در کاندوم

باز کردن نادرست کاندوم

یکی از اشتباهات رایج هنگام استفاده از کاندوم باز کردن نادرست آن است. به یاد داشته باشید که پس از جاگذاری کاندوم باید تمام آلت را به کمک آن بپوشانید. همچنین تا حدی که برایتان ممکن است، کاندوم را باز کنید. به هیچ عنوان برای باز کردن این وسیله از اجسام تیز مانند قیچی، چاقو، انگشتر و حتی ناخن تیز استفاده نکنید. این امر باعث آسیب رسیدن به بافت کاندوم می شود. همواره به یاد داشته باشید که پیش از استفاده از این روش از سالم بودن کاندوم اطمینان یابید.

عدم بررسی تاریخ انقضاء کاندوم

روی بسته بندی های کاندوم تاریخ انقضاء محصول نوشته می شود؛ اما حدود 61 درصد از مصرف کنندگان نسبت به آن بی توجه هستند. برای بررسی این موضوع تاریخ انقضاء (EXP) را با تاریخ تولید (MFG) اشتباه نگیرید. به طور کلی کاپوت ها دوره مصرف طولانی مدتی در حدود 5 سال دارند. اما در صورتی که کاندومی را استفاده می کنید که از تاریخ تولید آن بیش از 3 سال گذشته است، حتما ارزیابی دقیقی بر صحت آن داشته باشید. زیرا مواد تشکیل دهنده کاندوم ها یعنی لاتکس در اثر گذر زمان دچار آسیب دیدگی و تجزیه می شود. البته این محصولات پرمصرف سریع تر از حد انتظار بفروش می رسند و به ندرت با چنین مشکلاتی روبرو خواهید شد.

عدم بررسی تاریخ انقضاء کاندوم

عدم هواگیری کاندوم در هنگام استفاده از آن

بسیاری از مصرف کنندگان پیش از استفاده از این وسیله به درستی دستورالعمل های آن را مطالعه نمی کنند. برای مثال عدم هواگیری کاندوم یکی از اشتباهات رایج هنگام استفاده از کاندوم محسوب می شود. این امر منجر به پارگی این محصول می گردد. بنابراین توصیه می شود که حتما در هنگام جاگذاری کاندوم با دو انگشت شست و اشاره یک دست آن را بگیرید. سپس با دست دیگر اقدام به قرار دادن مناسب کاندوم کنید. در این مطلب در رابطه با یک سری از فاحش ترین اشتباهات رایج در هنگام استفاده از کاندوم خواندید. شما عزیزان می توانید در صورت داشتن هرگونه سوالی با کارشناسان ما در مایسا مدیکال در ارتباط شوید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

نوشتن دیدگاه