رابطه جنسی در دوران عقد یکی از چالش برانگیزترین مسائلی است که افراد مختلف با آن روبرو هستند و در برخی از موارد افراد ممکن است تا بدون داشتن رابطه جنسی کامل باردار شوند و به همین دلیل استفاده از کاندوم در دوران عقد از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود. ممکن است افراد فکر ‌کنند که در زمان عقد رابطه جنسی کاملی ندارند، به همین دلیل نیاز به استفاده از کاندوم احساس نمی‌شود، این در حالی است که استفاده از کاندوم در دوران عقد از اهمیت بالایی برخوردار است و در برخی از موارد افراد دیگری که عقاید مشابه داشته اند با باردار شدن در دوران عقد روبه‌رو شده‌اند. به صورت خلاصه استفاده از کاندوم در دوران عقد اهمیت زیادی دارد و با توجه به نگاه بد جامعه به باردار شدن در دوران عقد باید به آن توجه بیشتری نمود. در این مقاله قصد داریم به استفاده از کاندوم در دوران عقد و لزوم استفاده بپردازیم به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

استفاده از کاندوم در دوران عقد

استفاده از کاندوم برای جلوگیری از حاملگی در دوران نامزدی

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در دوران نامزدی و عقد برای افراد پیش می‌آید، این است که ما رابطه جنسی کاملی نداریم پس چرا باید از کاندوم استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت اسپرم مرد این قابلیت را دارد که خود را به رحم برساند و حتی از خارج از واژن کار خود را آغاز کند و به راحتی به تخمک برسد، به همین دلیل نمی‌توان گفت رابطه جنسی در دوران عقد باعث حاملگی نمی شود، زیرا حتی اگر آب منی بیرون از واژن ریخته شود، امکان وارد شدن آن به داخل واژن و رسیدن به دهانه رحم وجود دارد. یکی دیگر از مواردی که افراد ممکن است به آن توجه نداشته باشند، این است که در پیشاب مرد مقداری اسپرم وجود دارد، به همین دلیل افراد ممکن است فکر کنند که با رابطه جنسی در دوران عقد امکان حامله شدن وجود ندارد، در حالی است که حتی اگر رابطه جنسی کامل وجود نداشته باشد اسپرم موجود در پیشاب می‌تواند باعث حاملگی شود. مسئله دیگری که وجود دارد این است که حتی اگر بحث حاملگی پیش نیاید، استفاده از کاندوم در دوران عقد می تواند بیماری های مقاربتی را تا حدود زیادی کاهش دهد، برای مثال از واگیری عفونت بین زن و مرد جلوگیری می کند، بنابراین می‌توان گفت استفاده از این محصول هم برای پیشگیری از بارداری در دوران عقد و هم برای پیشگیری از بیماری های مقاربتی مهم‌ترین گزینه است.

استفاده از کاندوم برای جلوگیری از حاملگی در دوران نامزدی

کاندوم بهترین ابزار پیشگیری از بارداری

امروزه با توجه به نیاز جامعه ابزارهای مختلفی برای پیشگیری از بارداری تولید و روانه بازار شده اند که برخی از آن‌ها به صورت قرص و برخی دیگر به صورت وسیله هستند که از بارداری پیشگیری می‌کند. استفاده از انواع مختلف قرص شیردهی، آمپول های مختلف ضد بارداری، کاندوم و ... رایج است و افراد مختلف با توجه به نیاز خود انواع مختلف این محصولات را استفاده می‌کنند اما کدام محصول برای پیشگیری از بارداری مناسب تر است؟
در پاسخ به این سوال می توان گفت کاندوم بهترین ابزار پیشگیری از بارداری به شمار می‌رود و به راحتی می‌تواند از ایجاد بارداری‌های ناخواسته جلوگیری کند. دلیل بهتر بودن کاندوم نسبت به سایر ابزار پیشگیری در دو مورد زیر است:

  1. کاندوم به عنوان یکی از وسایل پیشگیری از بارداری تا حدود ۹۹ درصد موارد جوابگو است، به همین دلیل می‌توان گفت این محصول میزان پیشگیری بالایی نسبت به سایر محصولات دارد. محصولات دیگر مانند قرص های اورژانسی، آمپول ها و داروها این میزان جوابگویی را ندارند. روش طبیعی جلوگیری از بارداری پر ریسک و خطرترین روش برای پیشگیری است.
  2.  علاوه بر جوابگوی مناسب کاندوم برای پیشگیری از بارداری این محصول عوارض چندانی ندارد، برای مثال آمپول های ضد بارداری که مورد استفاده قرار می گیرند، به راحتی می توانند بر روی بدن زنان تاثیر بدی داشته باشند و هورمون‌های آن‌ها را به هم می ریزند که باعث ریزش مو بدخلقی ایجاد چاقی و غیره خواهد شد، در حالی که استفاده از کاندوم برای پیشگیری از بارداری های ناخواسته عوارض جانبی زیادی نه برای زنان و نه برای مردان ندارد و روشی کاملا بی خطر است.

بنابراین حتی اگر در دوران عقد با همسرتان رابطه کاملی ندارید، از کاندوم استفاده کنید تا 99 درصد از بارداری ناخواسته در دوران عقد جلوگیری کند. کاندوم باکیفیت را از فروشگاه کالا اندیش مایسا بخرید. کالا اندیش مایسا عرضه کنند بهترین لوازم بهداشتی در کشور است.

نوشتن دیدگاه