عوارض جلوگیری از بارداری با کاندوم

امروزه روش های مختلفی برای پیشگیری از بارداری ناخواسته به وجود آمده اند که استفاده از کاندوم یکی از آن‌ها است. استفاده از کاندوم به دلیل پیشگیری ۹۹% از بارداری ناخواسته با استقبال زیادی روبرو است و افراد مختلفی از این محصول برای پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند، اما هر محصولی در کنار دارا بودن مزایای بسیار زیاد ممکن است دارای معایبی نیز باشد‌، برای مثال استفاده از کاندوم برای جلوگیری از بارداری دارای عوارض مختلفی است که ممکن است برخی از افراد به دلیل وجود این عوارض از استفاده از آن خودداری کنند. در این مقاله قصد داریم به برخی از این عوارض اشاره کنیم، به همین دلیل برای پی بردن به این موضوع که آیا استفاده از کاندوم روش پیشگیری مناسبی برای شما است یا خیر در این مقاله با ما همراه باشید.

عوارض جلوگیری از بارداری با کاندوم

احتمال کم شدن لذت جنسی از عوارض کاندوم

کاندوم به عنوان یکی از وسیله های پیشگیری از بارداری می تواند منجر به کم شدن لذت جنسی شود. طبق مطالعات انجام شده، استفاده از کاندوم به خصوص کاندوم خاردار برای زنان می‌تواند باعث کم شدن لذت جنسی شود، زیرا بانوانی که به صورت مداوم از انواع مختلف کاندوم خاردار استفاده می‌کنند، بعد از مدتی متوجه می شوند که لذت جنسی در آن‌ها تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است و ارگاسم در آن‌ها سخت‌تر می‌شود. با توجه به این موارد می‌توان گفت احتمال کم شدن لذت جنسی از مهم‌ترین عوارض کاندوم است.

احتمال کم شدن لذت جنسی از عوارض کاندوم

احتمال حساسیت به نوع کاندوم

یکی دیگر از عوارض احتمالی استفاده از کاندوم احتمال ایجاد حساسیت است. کاندوم از جنس لاتکس تولید شده است تا میزان کشش و انعطاف‌پذیری مناسبی داشته باشد، اما جنس لاتکس در بعضی از موارد ممکن است برای افراد حساسیت زا باشد و باعث ایجاد حساسیت به خصوص در زنان گردد. در این میان کاندوم های خاردار بیشترین میزان حساسیت را به خود اختصاص می دهند و باعث ایجاد حساسیت بیشتر در بدن افراد می‌شوند. در ادامه برخی از عوارض احتمالی جلوگیری از بارداری با کاندوم را مطرح می‌کنیم:

  • احتمال افزایش عفونت: به صورت کلی زنان و مردان باید دقت داشته باشند که وجود عفونت از هر نوع در بدن آن‌ها ممکن است خطراتی را برای آن‌ها ایجاد کند، اما استفاده از کاندوم باعث افزایش عفونت در بدن می‌شود. به صورت کلی اگر مطمئن هستید که بدن شما عفونت خاصی ندارد، استفاده از کاندوم به خودی خود نمی‌تواند باعث ایجاد عفونت شود و تنها در صورت وجود عفونت آن را گسترش می دهد.
  • احتمال بروز نازایی: کاندوم مانند سایر وسایل پیشگیری تنها در صورتی کارایی دارد که برای مقطع زمانی مشخص از آن استفاده شود، برای مثال طبق نظر متخصصان بهتر است بیش از یکسال از کاندوم برای جلوگیری از استفاده نشود، زیرا در این صورت باعث به وجود آمدن عوارضی مانند نازایی می شود. به هر حال آن دو از جنس لاتکس تولید شده است و ممکن است استفاده طولانی مدت آن برای پیشگیری بیش از پنج سال باعث ایجاد نازایی شود که در اکثر موارد این موضوع می‌تواند قابل پیشگیری و حل باشد.
  • احتمال بروز افسردگی: طبق مطالعات انجام شده آب منی و ریختن آن در رحم باعث پیشگیری از افسردگی به خصوص در زنان خواهد شد، این در حالی است که با استفاده از کاندوم امکان ریختن آب منی در داخل رحم وجود ندارد و همین موضوع می‌تواند یکی از مواردی باشد که باعث ابتلای افراد به افسردگی شود.

همان‌طور که متوجه شدید استفاده از هر محصولی علاوه بر مزایایی که دارد باعث بروز مشکلاتی نیز می شود. جلوگیری از بارداری با کاندوم باعث می شود که عوارضی نیز تجربه کنید. در صورت بروز مشکل با کاندوم می توانید از روش دیگری برای پیشگیری استفاده کنید، اما این عوارض به ندرت در افراد یافت می‌شوند.

 

نوشتن دیدگاه