آیا ژل لوبریکانت مانع بارداری میشود؟

خشکی و سوزش واژن مشکلی شایع در بین بانوان بوده که خود می تواند با ایجاد درد و ناراحتی در بانوان تمایل آن ها را به رابطه جنسی کمتر کند درنتیجه احتمال بارداری هم کاهش پیدا می‌کند. اما ژل لوبریکانت با مرطوب کردن واژن و لیز کردن سطح آن توانسته رابطه را لذت بخش‌تر کند که در صورت خانم‌ها می‌توانند بارداری را هم تجربه کنند. ژل‌هایی که بر پایه آب هستند برای باروری مناسب نیستند و خانم‌هایی که قصد بارداری دارند باید از ژل ضد اسپرم استفاده نکنند. لوبریکانت بر پایه آب و روغن و همچنین مواد طبیعی است که اگر چه رابطه جنسی را راحت و بدون درد می‌کند اما مانع از بارداری می‌شود. این روان کننده تاثیر منفی بر اسپرم دارد و مانع از حرکت اسپرم به رحم می‌شود‌. افرادی که قصد بارداری دارند باید در هنگام رابطه از ژل‌هایی که ضد اسپرم نیستند استفاده کند. آسیبی که این نوع ژل به اسپرم وارد می‌کند مانع از جفت‌گیری آن با تخمک می‌شود. تزریق ژل به واژن تنها باعث مرطوب و لیز شدن آن هنگام رابطه می‌شود و در صورتی که اسپرم درون واژن ریخته شود ژل مانع حرکت آن شده و چون حالت چسبنده دارد اسپرم به مواد روان کننده می‌چسبد و احتمال جدا شدن آنها کم‌ است. اسپرم که هنگام ارضا شدن وارد بدن زن می‌شود برای لقاح آماده می شود و وقتی با روان کننده‌ها برخورد می‌کند تاثیر خود را از دست می‌دهد.

آیا ژل لوبریکانت مانع بارداری میشود؟


ژل لوبریکانت نیز به طور قابل توجهی برای حرکت اسپرم مضر بوده و بعد از 60 دقیقه کمتر از 60٪ اسپرم برای حرکت باقی می‌مانند‌. استفاده از روان کننده‌هایی که مناسب بارداری هستند باعث شده تا هم شما رابطه‌ای بدون درد داشته باشید و هم اسپرم به راحتی به سمت رحم حرکت کرده و جفت‌گیری با تخمک آغاز می‌شود. لوبریکانت ژل قابل حل در آب بوده به همین دلیل چسبندگی زیادی به دیوار واژن دارد تا بتواند آن را لیز کند از این رو حرکت اسپرم را کند و مانع از بارداری می‌شود. از بین بردن اسپرم و حتی تغییر آن باعث شده تا افراد در انتخاب ژل روان کننده محتاط‌تر باشند و بتوانند متناسب با بارداری ژل مناسب را انتخاب کنند.

ژل لوبریکانت تاثیر منفی روی باروری دارد؟

ژل لوبریکانت دارای ترکیبات مختلفی بوده و نمونه‌ای که بر پایه آب و روغن است قطعا تاثیر منفی روی باروری دارد. لوبریکانت یک ژل واژنی بوده که تنها نقش روان کنندگی دارد و می‌تواند با لیز کردن واژن رابطه را آسان تر کند. این ماده هم به ساختار اسپرم آسیب وارد می‌کند و هم مانع از رسیدن آن به رحم می‌شود چون چسبناک است و به دیوار واژن می‌چسبد. تاثیرات منفی که این ژل روی بارداری دارد باعث شده تا افرادی که قصد استفاده از این ژل را دارند در انتخاب آن محتاط‌تر باشند‌. لوبریکانت بیشتر بر پایه آب و روغن است به همین دلیل برای باردار مضر است و اگر قصد بارداری دارید از آن استفاده نکنید.

 

ژل لوبریکانت تاثیر منفی روی باروری دارد؟

غلظت این ژل زیاد بوده و زمانی که زن و مرد هر دو آن را مصرف می‌کنند اسپرم به محض خروج با این ماده برخورد کرده و بافت خود را از دست می‌دهد و اگر اسپرم داخل واژن ریخته باشد به دیواره‌های واژن که با ژل پوشش داده شده می چسبد و این مانع از حرکت اسپرم به داخل رحم می‌شود. لوبریکانت به قدری اسیدی بوده و میزان ph آن زیاد است که برای کشتن اسپرم همین کافی است. افرادی که قصد بارداری ندارند و می‌خواهند تنها رابطه‌ای سالم و بدون درد را تجربه کنند باید از ژل لوبریکانت استفاده کنند. در غیر این صورت ژل های مناسب بارداری بهترین گزینه هستند که تاثیرات مثبت و ماندگاری هم دارند. محتوای آب درون ژل لوبریکانت می‌تواند به اسپرم آسیب برساند، زیرا باعث جذب آب توسط اسپرم‌ها می‌شود. این روان کننده به هیچ وجه مناسب بارداری نیست و شما برای بارداری باید از ژل‌های روان کننده که به اسپرم آسیب نمی‌رسانند استفاده کنید. لوبریکانت با ضدعفونی کردن سوزش و درد و خشکی را برطرف می‌کند که پس از شستن ژل محیط برای بارداری مناسب می‌شود. اگر چه این ژل به کاندوم آسیبی وارد نمی‌کند اما مانع از بارداری شده و اسپرم را از حرکت باز می‌دارد. ژل‌هایی که قابل حل در آب و روغن نیستند برای بارداری گزینه خوبی هستند و هیچ تاثیر منفی هم ندارند. در صورتی که خواهان کسب اطلاعات بیشتر درباره طرز استفاده از ژل لوبریکانت محلول در آب هستید ما را در مایسا همراهی کنید.

نوشتن دیدگاه