حساسیت به ژل لوبریکانت نی نی سایت

حساسیت به ژل لوبریکانت نیز مانند کاندوم ها مشکلی است که در برخی از افراد به وجود می آید. به طور معمول روان کننده هایی که در فرمولاسیون خود مواد طعم دهنده و بی حسی دارند، بیشتر مستعد ایجاد واکنش های آلرژیک هستند. همچنین محصولاتی حاوی مواد خنک یا گرم کننده نیز باعث بروز این علائم می گردند. البته به یاد داشته باشید که گاهی مشکلات دستگاه تناسلی به ژل لوبریکانت مربوط نیست. احتمال دارد که بیماری های مقاربتی مانند تریکومونیازیس باعث بروز این علائم شده باشند.
اگر شما تا کنون از این نوع ژل ها استفاده نکرده اید و درباره علائم حساسیت به انواع ژل لوبریکانت آگاهی ندارید، در ادامه با ما همراه باشید. چرا که در این مقاله درباره اینکه آیا این نوع روان کننده ها باعث بروز آلرژی هایی مانند سوزش می شوند، بحث شده است.

حساسیت به ژل لوبریکانت نی نی سایت

 

آیا استفاده از ژل لوبریکانت باعث ایجاد حساسیت می شود؟

اینکه محصولی را برای بهبود رابطه جنسی خود بخرید، اما با ایجاد واکنش های آلرژیک مواجه شوید، بسیار آزاردهنده است. گاهی مشکل از بدن فرد است ولی باید حتما پیش از خرید محصول عدم وجود ترکیبات حساسیت زا در آن را بررسی کرد. خوشبختانه امروزه علاوه بر تنوع محصولات موجود در این زمینه راهنمایی های متعددی در سایت های مختلفی به افراد ارائه می شود. در این صورت آیا باز هم فردی حساسیت به ژل لوبریکانت را تجربه می کند؟ به طور کل آلرژی به این نوع روان کننده ها خیلی اتفاق نمی افتد، اما برخی از ژل های لوبریکانت احتمال ابتلا به حساسیت های مختلف را افزایش می دهند. برخی از روان کننده های آمیزشی حاوی گلیسیرین هستند. این ماده با تبدیل شدن به قند احتمال ابتلا به عفونت های مخمری و آلرژی را در فرد افزایش می دهد. ممکن است که برخی از افراد بدون داشتن سابقه آلرژی قبلی در اثر استفاده از این نوع روان کننده ها دچار سوزش، قرمزی، خارش، درد یا تورم شوند. به طور معمول این امر به دلیل آن است که فرد مذکور به یکی از مواد تشکیل دهنده آن ژل حساسیت دارد. بنابراین توصیه می شود که مصرف کنندگان در هنگام خرید لیست کامل مواد تشکیل دهنده روی برچسب محصول را مطالعه کنند. همچنین بهتر است که پیش از استفاده از ژل لوبریکانت در حین برقراری رابطه مقداری از آن را روی دست خود و همسرتان بمالید. این کار باعث می شود که از عدم حساسیت خود و دیگری نسبت به این فرآورده اطمینان یابید.

آیا استفاده از ژل لوبریکانت باعث ایجاد حساسیت می شود؟

آیا ژل لوبریکانت باعث سوزش می شود؟

در کل ژل لوبریکانت، کاندوم مورد استفاده به همراه آن و حتی اسپرم می توانند حساسیت زا باشند. اینکه کدام یک از این موارد باعث بروز این مشکل شده اند، دشوار است. گاهی اوقات تشخیص دقیق عامل آلرژی زا نیاز به آزمایشات مختلف دارد. البته اگر به تازگی روان کننده خود را برای بهبود کیفیت رابطه جنسی خود تغییر داده اید، احتمالا یکی از مواد موجود در آن باعث بروز این مشکل شده است. شایع ترین مشکلات آلرژیک ناشی از استفاده از ژل های لوبریکانت عبارتند از:

  • ایجاد خارش در نقاطی از بدن که با لوبریکانت تماس داشته است.
  • بروز کهیر در پوست قسمت هایی از بدن که با این ژل تماس داشته است.
  • بعد از استفاده از این روان کننده ترشحات واژینال را مشاهده کنید.
  • در تنفس شما مشکل به وجود آید و دچار خس خس سینه شوید. البته این مشکل بسیار نادر است.
  • یکی دیگر از موارد حساسیت به ژل لوبریکانت احساس سوزش در واژن و اطراف آن است. همچنین ممکن است که در هر قسمتی از بدن که با این روان کننده تماس داشته است، سوزش ایجاد شود.

در صورتی که هر یک از این علائم یا واکنش های آلرژیک دیگر را مشاهده کردید، محل مورد نظر را با صابون و آب گرم بشویید. توصیه می شود که در چنین شرایطی در یک وان آب با دمای مناسب بدون صابون، نمک یا مواد افزودنی بنشینید.
اگر سوزش بیشتری را در ناحیه تناسلی خود احساس کردید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین اگر سایر مشکلات به وجود آمده بعد از گذشت یک روز به طور کل برطرف نشد یا کاهش پیدا نکرد، به پزشک مراجعه کنید.
نکته مهم این است که محصول مشکل زا حتی اگر باعث افزایش لذت شما یا همسرتان می شود، باید بلافاصله آن را کنار بگذارید.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول حساسیت به ژل لوبریکانت نی نی سایت

واضح ترین علائم حساسیت به ژل لوبریکانت چیست؟
اگر در مواقع استفاده از ژل لوبریکانت سوزش، خارش، تورم و... علائم غیر طبیعی روی پوست ایجاد شد، نشان دهنده حساسیت به ژل لوبریکانت است.
در صورت حساسیت به ژل لوبریکانت چه باید کرد؟
در صورت بروز علائم حساسیتی به ژل لوبریکانت باید به سرعت ناحیه را با آب شستشو داد. اگر پس از چند ساعت علائم برطرف نشد، باید به پزشک مراجعه کرد.