انواع ژل لوبریکانت

انواع ژل لوبریکانت برای رفع خشکی واژن و بهبود کیفیت رابطه جنسی تولید شده اند. این محصولات با از بین بردن آسیب وارده به جداره داخلی واژن درد ناشی از دخول را کاهش می دهند. در این مقاله با انواع مختلف این فرآورده آشنا می شوید. ژل های روان کننده انواع مختلفی دارند که باید متناسب با شرایط خود بهترین نمونه موجود در بازار را انتخاب کنید. در ادامه هر یک از این محصولات به تفصیل شرح داده شده است. 

ژل لوبریکانت بر پایه آب

ژل های لوبریکانت بر پایه آب جزو پرکاربردترین و محبوب ترین روان کننده های آمیزشی به شمار می روند. زیرا این محصولات بدون خطر پاره کردن همراه انواع کاندوم از جنس لاتکس و غیر لاتکس قابل استفاده هستند. همچنین این ژل های روان کننده با تکیه بر خواص آنتی باکتریال خود از بروز عفونت در بدن جلوگیری می کنند. در ضمن خاصیت ضد حساسیت این محصولات باعث می شود که آلرژی پوستی و سایر حساسیت ها در بانوان و شریک جنسی آن ها ایجاد نگردد. شما می توانید این نوع فرآورده های محلول در آب را به آسانی و با قیمت مناسب از داروخانه های سراسر کشور خریداری کنید. همچنین این نوع ژل ها پس از استفاده به راحتی از روی بدن و لباس پاک می شوند و اثر چربی روی آن ها باقی نمی گذارند. البته این محصولات به سرعت خشک روی بدن خشک می شوند که می توان با مصرف مجدد این مشکل را برطرف کرد. در صورتی که خواهان کسب اطلاعات بیشتر درباره طرز استفاده از ژل لوبریکانت محلول در آب هستید ما را در مایسا همراهی کنید.

ژل لوبریکانت بر پایه آب

ژل لوبریکانت بر پایه روغن

برای ماساژ بدن پیش از رابطه جنسی و در تمام طول مدت آمیزش از ژل های لوبریکانت بر پایه روغن استفاده می شود. البته این روان کننده ها برای استفاده همراه با کاندوم های مختلف مناسب نیستند؛ زیرا این محصولات ممکن است که کاندوم را پاره کنند. بنابراین ژل های مبتنی بر روغن به عنوان یکی از انواع ژل لوبریکانت فقط برای استفاده خارجی توصیه می شوند. همچنین این فرآورده ها احتمال ابتلا به عفونت را در ناحیه تناسلی افزایش می دهند و مشکلاتی را برای سلامت بدن به وجود می آورند. عدم سهولت در نظافت روان کننده های روغنی نیز از دیگر معایب این محصولات به شمار می رود. تمیز کردن لباس یا ملحفه از این مواد دشوار و وقت گیر است.

ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون

ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون نیز یکی دیگر از انواع ژل لوبریکانت موجود در بازار است. سیلیکون موجود در ترکیبات این محصول با تکیه بر خواص ضد حساسیت خود موجب بروز آلرژی در بدن نمی شود. میزان غلظت مواد موجود در این نوع ژل نسبت به ژل های لوبریکانت بر پایه آب بیشتر است. در نتیجه این فرآورده توانایی لیزکنندگی بیشتری نیز دارد. همچنین این محصولات در مقایسه با روان کننده های محلول در آب از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند. ژل های آمیزشی بر پایه سیلیکون را می توانید همراه با کاندوم های لاتکس استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که از استفاده همزمان این محصول با وسایل ساخته شده از جنس سیلیکون بپرهیزید؛ زیرا این عمل واکنش های شیمیایی را در پی دارد. در ضمن لوبریکانت های سیلیکونی هنگامی که روی بدن قرار می گیرند، دیرتر خشک می شوند.

ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکون

ژل لوبریکانت ترکیبی

به برخی افراد توصیه می شود که از یکی دیگر از انواع ژل لوبریکانت به نام روان کننده های ترکیبی استفاده کنند. این نوع ژل ها با توجه به ترکیبات خود علاوه بر خاصیت روان کنندگی مزایای دیگری را نیز برای شما به همراه دارند. برای مثال برخی از این نوع محصولات خاصیت تنگ کنندگی، افزایش دهنده میل جنسی یا گرم کننده ناحیه تناسلی را دارند. به همین دلیل گاهی مواقع مصرف کنندگان تمایل بیشتری به استفاده از این نوع ژل ها دارند.

روان کننده های طبیعی

برخی از افراد ترجیح می دهند که از روان کننده های طبیعی برای رفع مشکل خشکی واژن استفاده کنند. یکی از روغن های مفید در این زمینه روغن نارگیل است که مزایا و معایب متعددی دارد. برای مثال روغن نارگیل باعث آسیب رسیدن به کاندوم هایی با الیاف لاتکس می شود. بنابراین بهتر است که از روغن نارگیل همراه با کاندوم استفاده نکنید. در صورتی که عطر و بوی مطبوع روغن نارگیل علاوه بر انتقال حس آرامش به زن و مرد باعث تقویت میل جنسی آن ها می شود.

نوشتن دیدگاه