آیا ژل لوبریکانت باعث عفونت می‌شود؟

ژل بهداشتی وجود دارد که بانوان عزیز با کمک آن می‌توانند هم واژن خود را از خشکی دور کنند و هم می‌توانند ازعفونت جلوگیری کنند، یکی از این ژل های بهداشتی پر‌مصرف‌ ژل لوبریکانت است که نمونه ها و مدل‌های مختلفی از آن همواره تولید شده است، ژل لوبریکانت همواره برای آقایان مضر است و در نتیجه باعث عفونت آن ها می‌گردد اما برای بانوان عوارض و ضرری ندارد و تنها در صورتی برای آن ها عفونت به همراه دارد که هم خاصیت خود را ازدست داده باشد و یا فرد به این گونه ژل ها حساسیت داشته باشد. اگر در واژن شما زخمی باشد که باعث آزار شما می‌شود باید محیط آن خشک باشد تا با سرعت بیشتری خشک گردد و عفونت نکند اما اگر شما روزانه از ژل لوبریکانت استفاده کنید ممکن است که این زخم تحریک شده و عفونت کند که این امر مشکلات متعددی را برای شنا به وجود خواهد آورد. در جواب افرادی که می‌پرسند آیا ژل لوبریکانت باعث عفونت می‌شود، باید بگوییم در صورتی که ژل فاسد باشد و شما حساسیت داشته باشید و زخم در واژن باشد و از همه مهمتر درست استفاده نکنید بله این ژل باعث عفونت شما می‌گردد که سوزش و خارش شدید را به همراه خواهد داشت.

آیا ژل لوبریکانت باعث عفونت میشود

آیا استفاده از ژل لوبریکانت کاملا ایمن و بی خطر است؟

برخی افراد مصرف کننده ژل لوبریکانت پرسیده اند که آیا استفاده از ژل لوبریکانت کاملا ایمن و بی خطر است، در جواب آن ها باید بگوییم که خیر این ژل بدون خطر نیست اما به صورت دائمی این ژل را بانوان مصرف کنند به دلیل داشتن خاصیت اسیدی همواره بافت های داخل واژن را از بین می‌برند که این امر بیماری زیادی را به ارمغان خواهد آورد. البته ناگفته نماند که این ژل باعث می‌شود تا محیط واژن بیش از حد مرطوب گردد و در نتیجه در واژن باکتری ها بیشتر رشد کنند و فرد دچار عفونت بالایی گردد و برای درمان بیماری خود نیاز به مراجعه به پزشک و مصرف دارو داشته باشد. خاصیت قلیایی آن باعث می‌شود تا باکتری های مفید برای واژن از بین بروند. در صورت استفاده مداوم باعث می‌شود که واژن مشکل پیدا کرده و دیگر اسپرم نتواند وارد رحم شود و ناباروری رقم زده شود. قابل ذکر است که استفاده از ژل لوبریکانت بر پایه سیلیکونی ممکن است که منجر به سرطان رحم شما گردد، حساسیت زا هستند و موجب زگیل تناسلی و زخم واژن و غیره می‌شوند و باید از مصرف آن ها تا حد امکان دوری کرد تا دچار بیماری های مزمن نشوید و سلامتی خود را هم حفظ نمایید.

آیا استفاده از ژل لوبریکانت کاملا ایمن و بی‌خطر است؟

آیا ژل لوبریکانت عفونت را هم درمان می‌کند؟

گفتیم که در بالا ژل لوبریکانت بر سه پایه تولید می‌گردد و همواره هر کدام دارای مشخصات و عملکردی هستند، در میان سه نمونه گفته شده ژل لوبریکانت محلول آب اصولا بی خطر در است و در صورتی که شما دارای خشکی واژن هستید و با وجود آن دائم دچار عفونت می‌شوید می‌توانید از ژل لوبریکانت محلول در آب استفاده کنید زیرا این ژل خاصیت ضد باکتریایی دارد اما باید به میزان لازم و زیر نظر پزشک مصرف شود در غیر این صورت نمی‌تواند به درمان عفونت کمک کند و حتی باعث بیشتر شدن آن هم خواهد گشت. خاصیت آنتی باکتریال این ژل باعث شده تا بتواند بر روی بسیاری از باکتری ها تاثیر مستقیم بگذارد و آن ها را از بین ببرد اما دو نمونه دیگر خاصیت اسیدی دارند و به درمان عفونت کمک نمی‌کنند و در نتیجه باعث بیشتر شدن عفونت هم می‌گردند چون زخم باز است و با مرطوب بودن محیط اطراف واژن و زخم آن هم بیشتر التهاب پیدا خواهد کرد. ناگفته نماند که بسیاری از بانوان هم که از آن استفاده می‌کنند پرسیده اند که آیا ژل لوبریکانت عفونت را هم درمان مب‌کند، باید بگوییم که بله چون این ژل املاحی دارد که واژن را نازک می‌کند و همین امر باعث بروز زخم در واژن می‌گردد و همین نکته عفونت را به وجود خواهد آورد و بیشتر می‌کند. البته بدانید که مرطوب بودن زیادی واژن نه تنها باعث عفونت می‌گردد چون باکتری در محیط مرطوب بیشتر رشد می‌کند بلکه باعث می‌شود تا رحم لیز شود و در نتیجه هم باروری صورت نگیرد و هم سبب می‌گردد تا در صورت بارداری جنین با لیز بودن رحم مواجه شده و از بین برود.

نوشتن دیدگاه